تدوین ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی استان بوشهر

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های تولیدی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی استان را در عرصه اقتصاد دریا محور دانست و گفت: برای مهارت‌آموزی در بخش صنایع دریایی استان تاکنون ۲۰۰ حرفه مهارتی تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، عبدالمجید دراهکی با تأکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر اظهار داشت: با در نظر گرفتن ظرفیت‌های آموزشی در سطح استان بیش از 21 هزار نفر امسال در بخش دولتی و 20 هزار نفر در بخش خصوصی مهارت‌آموزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 42 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه مهارت‌آموزی منعقد شده افزود: نقش مهارت در امرار معاش بسیار حائز اهمیت و بیشتر از مدرک‌گرا سودمند است به‌گونه‌ای که حدود دو سوم مهارت‌آموزی مراکز را افرادی با مدارک عالی تحصیلی همچون دکتری و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند.

دراهکی باتأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی و نقش آن در کارآفرینی خاطرنشان کرد: اکنون 40 درصد بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و این افراد بعد از 16 سال تحصیل وقتی وارد بازار کار می‌شود متوجه خلأ عمیق نداشتن مهارت فنی می‌شوند به همین سبب 70 درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه فقر مهارت فنی ریشه در خانواده‌ها دارد تأکید کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.

وی به ظرفیت‌های آموزش و مهارت در حوزه دریا و دریانوردی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: اشتغال یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌ها در استان بوشهر است که ظرفیت دریا می‌تواند بسیاری از نیازهای اشتغال در استان بوشهر را پوشش دهد.

دراهکی یکی از ظرفیت‌های تولیدی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی استان را در عرصه اقتصاد دریا محور دانست و گفت: برای مهارت‌آموزی در بخش صنایع دریایی استان تاکنون 200 حرفه مهارتی تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع دریایی در شهرهای ساحلی استان بیان کرد: تلاش می‌شود با افزایش مهارت جوانان جویای کار، زمینه اشتغال در حوزه دریا تقویت شود.

وی به حوزه آموزش در دیگر صنایع هم اشاره کرد و افزود: نخستین تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه‌ای شاغلان با مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف آموزش و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای مشاغلی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کد استاندارد دارند منعقد و در این راستا چند دوره آموزشی‌ برگزار شد که نیاز به توجه ویژه مراکز جنوب استان به این مهم دارد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا