تجلیل از مدیران ۱۱ طرح برتر کارآفرینی گردشگری دزفول

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیران اجرایی ۱۱ طرح برتر رویداد کارآفرینی گردشگری دزفول روز پنجشنبه با حضور مسوولان محلی تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا،   فرماندار شهرستان دزفول روز پنجشنبه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی گردشگری دزفول در سالن  مرکز فرهنگی دفاع مقدس شناسایی، نمایش و عرضه  را سه محور اصلی برای بیان  ظرفیت‌ها دانست و گفت: شتاب‌دهنده‌ها در عرضه ظرفیت‌ها موثر هستند و باید  فضایی  ایجاد

کنیم تا ظرفیت‌های  موجود در بازار و فضای مربوطه خود قرار گیرند.

علی فرهمندپور افزود:  یک حلقه گمشده در این خصوص وجود دارد که با راه اندازی ایده های برتر و استفاده از نخبگان کارهایی در این خصوص انجام شده و در هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌هایی در این خصوص خواهیم داشت.

وی افزود:  رقابت ها سالم است و  باید حساسیت ها را کنار بگذاریم تا جوانان  ناامید نشوند و  این اتفاقات خوب در سطح شهرستان تداوم یابند .
 
امام جمعه دزفول نیز در این آیین آرامش و آسایش کنونی را  از برکت شهدا و رفتگان دانست و ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این نشست گفت: این رویداد ارزشمند نمادی از  شعار ما می توانیم  است. 

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه مردان بزرگ از توانستن و همت بلند به جایی رسیدند افزود: توانمندی های فراوانی در انسان نهفته است و فقط  باید تلاش کرد و این توانمندی ها را از قوه به فعل رساند.

وی برگزاری این رویداد را نمادی از بکارگیری توانمندی ها عنوان کرد و گفت:  جوانان با فکر و باایده  کار بزرگی را آغاز کردند  تا  برکت فراوانی در آینده داشته باشد.

امام جمعه دزفول اظهارداشت: جوانان باید افق بلندی داشته باشند و اگر  برای  لشکر عظیمی از جوانان که شور و نشاط، توان و فکر دارد چاره اندیشی نشود دشمن اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفول گردشگری را شاکله یک کار فرهنگی دانست و گفت: اساس و شاکله کارهای اقتصادی فرهنگی است و تا فرهنگ طی نشود کار پیش نمی رود.

وی ادامه داد: یکی از نقص های جامعه نهادینه نکردن امور است و  اگر امور فرهنگی نهادینه شوند کارها روان خواهند شد .

وی گفت: هیچ کاستی از نظر سند بالادستی وجود ندارد  و  با دوراندیشی مقام معظم رهبری در ۲ دهه اخیر در حوزه امور فرهنگی به  خوبی کار شده  و چندین سند بالادستی که می تواند نقشه کار باشد وجود دارد که باید از آنها بهره برد.

وی افزود: همه شرایط و مقتضیات  هم اکنون فراهم است و اگر کاری نکنیم کفران نعمت کرده ایم چرا که وجود جوانان بیکار نشانه این است که نتوانستیم به درستی از نعمت های موجود استفاده کنیم .

امام جمعه دزفول  در ادامه بر ضرورت روحیه دادن به جوانان تاکید کرد و افزود: سیره و منش رهبری امیدبخشی و روحیه دادن است، امید در جامعه موفقیت و فائق آمدن بر  مشکلات را به همراه دارد .

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: وقتی یک مشکل فرهنگی در شهر به وجود می آید اگر آن را بزرگ کنیم و همه فکر و وقت را متوجه آن نقیصه کنیم و از مسائل اصلی باز بمانیم  مردم ناامید خواهند شد و  اگر از تنگ نظری ها و نگاه های کج و کج سلیقگی برداشته شود مشکلات زیادی حل می شود .

وی داشتن سعه صدر و تحمل در برابر نقد را ضروری دانست و گفت: باید یاد بگیریم با خرد جمعی حرکت کنیم .

مدیر شتاب دهنده اَوِن دزفول  نیز در این آیین  گفت: این رویداد  نخستین برنامه  مرکز رشد و شتاب دهنده است، ناملایمات زیادی در این راه وجود داشت که البته طبیعی است زیرا هنگام  آگاهی بخشیدن  به جامعه مقاومتها آغاز می‌شود.

غلامحسین دیاحسین افزود:  فعالیت ها بر حسب منافع جمعی و شهری دنبال شده  و هیچ منافع مالی در کار نبوده است.

وی افزود: ادامه دهنده راه شهید سلیمانی و دیگر شهدا هستیم، ما مرد میدان اقتصادی هستیم.

وی به پتانسیل‌های دزفول در حوزه‌های اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد و گفت:  به علت وجود ظرفیت های موجود  به فکر  برگزاری رویدادهای باکیفیت و تخصصی افتادیم، بافت ۲۰۰ هکتاری قدیم  دزفول چشم ‌انداز خوبی برای رویداد گسترش فرهنگ کارآفرینی است به همین منظور برای 

جذب نخبگان حوزه گردشگری،  کمک به رشد اقتصادی شهرستان و استان،  کمک به ساختن نوپاهایی در کلاس جهانی، پر کردن فاصله بین کارآفرینان دانشگاه‌ها، بازار و صنعت این رویداد را پایه گذاری کردیم. 

دیاحسین  اشتغالزایی، تولید ثروت و جذب سرمایه برای نوپاها، کمک به دسترسی نوپاها به بازارهای بین المللی  را از  اهداف این رویداد دانست و گفت:   این رویداد در چند محور اجرا شد که یکی از آنها گردشگری کشاورزی است.

وی افزود:  گردشگری کشاورزی با نگاه اقتصادی کشاورزی مدنظر این رویداد بود که بخشی از آنها محقق شد و جشنواره های صنایع تبدیلی،  گردشگری روستایی و  گردشگری آنلاین از دیگر محورهای این رویداد هستند.

مدیر شتاب دهنده اَوِن دزفول گفت: انتظار می‌رود از نخبگانی که در مرکز رشد و شتاب دهنده دزفول فعالیت دارند در بدنه مشاوران حوزه کارآفرینی و اقتصاد فرمانداری به عنوان  اتاق فکر استفاده شود تا  موجب دلگرمی جوانان شود.

مهدی هودگر مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول نیز گفت: سال ۹۸ بررسی‌هایی انجام شد و با توجه به اشرافی که روی نخبگان و دانش آموختگان دزفول داشتیم به این نتیجه رسیدیم که می‌توان  از دزفول به عنوان شهر هوشمند کار را آغاز کرد.

وی افزود: ۴۲۰ طرح  در سال ۹۸ پذیرفته شد که با اولویت‌هایی که در شهرستان وجود داشت پلان های گردشگری مطرح شد و از ابتدای سال ۹۹ به دنبال برگزاری جشنواره بودیم تا در حوزه  گردشگری ایده‌های نو را شناسایی کنیم.

هودگر افزود: با ظهور نخستین  شتاب دهنده فعال در شهر با نام اَوِن بخش شتابدهنده را نیز وارد کردیم به همین منظور شهریور ۹۹ استارت این رویداد زده  شد.

وی به  چالش‌های برگزاری  این رویداد اشاره کرد و گفت:  اسفندماه افتتاحیه  رسما کلید خورد که بازخورد خوبی داشت و باعث شد ایده‌های خوبی ارائه شود،  از فروردین ماه ثبت نام جشنواره آغاز و جذب ایده ها  آغاز شد.

وی افزود: از ۹۰ طرحی که به این جشنواره رسید با نظر هیات داوران ۲۳ طرح  که قابلیت ارائه را در مسابقه ایده شو را داشته باشند انتخاب شد و  از بین آنها ۱۱ طرح اولویت‌دار انتخاب شدند.

هودگر گفت:  ۶۰۰ میلیون ریال  توسط  شتاب دهنده و مرکز رشد با حمایت اسپانسرها  هزینه شد و این رویداد  با حمایت‌های فرماندار دزفول اتفاق خوبی رقم خورد که  امیدواریم بتوانیم این جشنواره‌ها را به صورت مسئله محور پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا