روح‌الله دهقانی فیروز آبادی: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به سمت صفر حرکت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت شهریه صفر حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی صبح روز گذشته در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن دکتر حبیبی اظهار کرد: ۲۰ سال پیش وقتی جوان وارد دانشگاه می‌شد، معادل اشتغال بود ولی اکنون اینگونه نیست.

وی افزود: امسال فقط ۵۲ درصد از داوطلبان انتخاب رشته کردند زیرا که دیگر همه می‌دانند قبولی در دانشگاه به معنای اشتغال نیست.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: باید به این امر توجه شود که اگر دوران جوانی به صحت و خوبی نگذرد، نیروی محرکه دانشجویان از بین می‌رود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: اکنون باید دانشجو را به گونه‌ای تربیت کنیم که خودش کارش را راه بیندازد. دانشگاه آزاد اسلامی در ساختار خصوصی خود تصمیم گرفته به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود.

وی افزود: دانشگاه آزادی که بر مبنای شهریه تأسیس شده بود، اکنون با قوانین و آیین‌نامه‌های خوبی که دارد به سمت شهریه صفر حرکت می‌کند. دانشگاه آزاد فضایی دارد که از دانشجویی خارج شود و آینده شغلی شما را تضمین کند. به همراه فرهنگ کارآفرینی که در دانشگاه به راه افتاده است، تک‌تک دانشجویان در قالب تیم‌های کوچک به کسب و کارهایی تبدیل می‌شوند که علاوه بر اشتغال خودشان دیگران را به کار می‌گیرند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان عنوان دانشجوی صرف را از روی خودشان بردارند، برای ایجاد شغل باید از فضای آموزشی بیرون بیایند و فعال باشند. به خاطر کرونا نتوانستیم ارتباط دانشجویی را شکل دهیم ولی دانشجویان برای ایجاد شغل، مطالبه کارآفرین شدن را داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا