محمدرضا رضایی کوچی: سامانه‌ای جدید برای ثبت نام و تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه ایجاد می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به زودی برای دهک‌های پایین جامعه سامانه‌ای جهت ثبت نام مسکن ایجاد خواهد شد و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون گفت: تامین مسکن اولویت و نخستین اقدام این وزارتخانه است که با جدیت آغاز شده و در ۱۳ روز ابتدایی فعالیت وزیر راه و شهرسازی، با تلاش‌های وزیر ۶ هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت و ساز دارد شناسایی شده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر تقریباً زمینه‌های مورد نظر ساخت مسکن آماده است. برخی از این زمین‌ها در محدوده شهری و بعضی دیگر نیز در خارج از محدوده قرار دارند.

رضایی کوچی اظهار کرد: دومین اقدام در مسیر ساخت مسکن تامین مصالح ساختمانی است که هماهنگی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است. افزون بر این، درباره تسهیلات بانکی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی برای تولید مسکن رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغیه‌ای کمک رسان داده است.

رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر اهمیت جانمایی ساختمان‌ها گفت: برای ساخت مسکن یک منطقه نیاز به امکانات گاز رسانی و آبرسانی و همچنین خانه بهداشت، مدرسه و… وجود دارد. در این باره به وزیر راه و شهرسازی تاکید شد در کنار دستگاه‌های خدماتی به طور همزمان با تولید مسکن، به موارد مذکور توجه ویژه شود.

وی افزود: دولت در زمینه مسکن با حضور رئیس‌جمهور جلسه داشته است و در ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تاکید دارد و به زودی برای دهک‌های پایین جامعه سامانه‌ای جهت ثبت نام مسکن ایجاد خواهد شد که به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات ثبت شده مردم در سامانه قبلی مرتبط با مسکن، محفوظ است. اما باید در سامانه جدید نیز نام نویسی کنند تا بر اساس اولویت بندی، به آن‌ها مسکن تعلق بگیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا