کسب مدال طلا، علی اکبر یوسفی در فینال وزن ۱۳۰کیلوگرم کشتی فرنگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

علی‌اکبر یوسفی فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در فینال این وزن در پیکارهای جهانی با شکست حریف روس خود نخستین مدال طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی و دومین مدال طلای تیم ملی را در نروژ کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان ۱۵ مهر ماه آغاز شد و فردا (یکشنبه) با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مبارزه‌های رده‌بندی و فینال سه وزن ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (شنبه) در سالن جوردال آمفی شهر اُسلو در کشور نروژ آغاز شد.

یوسفی در فینال به مصاف زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه رفت و توانست قدرتمندانه حریف خود را با نتیجه ۵ بر یک شکست دهد و مدال طلا بگیرد. یوسفی حدود ۲ ماه پیش نیز در رقابت‌های بین‌المللی صربستان فرنگی‌کار روسی را شکست داده بود. این دومین مدال طلای تیم ملی در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ است.

علی‌اکبر یوسفی شب گذشته با حضور در فینال نام خود را به عنوان نخستین فینالیست در سنگین وزن کشتی فرنگی ثبت کرد و با کسب مدال طلا به عنوان نخستین طلایی کشتی فرنگی در ۶۰ سال گذشته در پیکارهای جهانی شگفتی‌ساز شد. در این وزن پیش از این بشیر باباجانزاده با کسب مدال برنز در جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به اولین و آخرین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شده بود. در المپیک نیز در سنگین وزن، کشتی ایران موفق به کسب مدال نشده است.

یوسفی در جهانی نروژ پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر  یک اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.وی در این مرحله به مصاف یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان و فرنگی‌کار کوبایی‌الاصل از شیلی رفت و در یک کشتی حساس حریف قدرتمند خود را ۲ بر یک شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. 

لحظاتی قبل محمدهادی ساروی توانست در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست حریف مجارستانی مدال طلا بگیرد.

در مسابقات چهار وزن نخست محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز بعنوان پنجم رسید.

همچنین فردا (یکشنبه) محمدرضا گرایی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم باید به مصاف نظیر عبدالله‌یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه برود. میثم دلخانی در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم نیز لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان را پیش رو دارد.

سجاد عباس‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهرداد مردانی در وزن ۶۰ کیلوگرم و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا