دلخانی و گرایی طلایی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بعد از آنکه میثم دلخانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان، طلاهای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در اسلو را به عدد سه رساند، چهارمین فینالیست کشتی فرنگی ایران در فینال وزن 67 کیلوگرم رقابت‌های نروژ روی تشک رفت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، درآخرین روز از مسابقات کشتی قهرمانی جهان، که امروز (18 مهر) با رقابت‌های شانس مجدد و همچنین رده بندی و فینال اوزان 63، 67 و 87 کیلوگرم در اسلو دنبال شد، ایران دو نماینده در فینال رقابت‌ها داشت.

این در شرایطی بود که پیش از برگزاری مسابقات امروز، نایب قهرمانی ایران و قهرمانی روس‌ها مسجل شده بود.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی برگزار کننده اولین فینال روز آخر مقابل لری آبولادزه از گرجستان بود.

او روز گذشته پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را مغلوب کرده و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. دلخانی در این مرحله مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه 3 بر 3 پیروز شد و در نیمه نهایی در کمتر از دو دقیقه طالح ممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان را با امتیاز عالی 9 بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد.

 وی دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان را با نتیجه 5-4 از پیش رو برداشت تا تیم ملی فرنگی به سومین طلایش در اسلو برسد.

پیش از این تیم ملی فرنگی کشورمان در رقابت‌های جهانی بیشتر از دو فینالیست را تجربه نکرده بود و تنها در المپیک لندن بود که سه فینالیست و سه مدال طلا از آن خود کرد.

پیش از دلخانی، تیم ملی کشتی فرنگی با محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در اوزان 97 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نیز به مدال برنز اوزان 77 و 82 کیلوگرم رسیدند.

طلای دوم گرایی و تاریخ سازی جدید به نام کشتی فرنگی ایران

محمدرضا گرایی روز گذشته پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در حالی که 6 بر یک از  تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه 6 بر 5 مقابل این حریف به پیروزی رسید. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر حسرت جعفراف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و طی یک کشتی سخت و حساس در نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 6 مقابل راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان به پیروزی رسید.

گرایی که 8 هفته قبل در توکیو قهرمان المپیک شده بود، در فینال با نظیر عبداله یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه کشتی گرفت.

او در این کشتی هم درحالیکه سبک جدیدی از مبارزه را در حال دیکته کردن به حریفان است، در تایم اول به ارزیابی حریف پرداخت و در تایم دوم، با کمرگیری به 5 امتیاز رسید. او در ادامه خاک شد و دو امتیاز از دست داد و درنهایت با نتیجه 5 بر 2 مقابل حریف روس به برتری رسید تا دومین طلای امسالش را به دست آورد.

پیش از محمدرضا گرایی، تیم ملی کشتی فرنگی با میثم دلخانی، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در اوزان 63، 97 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نیز به مدال برنز اوزان 77 و 82 کیلوگرم رسیدند.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیمتسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا