سورنا ستاری مطرح کرد؛ زیست‌بوم خلاق، مجالی برای تجاری‌سازی‌ علوم انسانی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: علوم انسانی در زیست‌بوم خلاق تجاری‌سازی‌ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع خلاق و فرهنگی در جمع خبرنگاران در خصوص تأثیر کرونا بر شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه خلاق گفت: یکی از برنامه‌های جدی معاونت توسعه زیست‌بوم خلاق است که بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق در این حوزه فعال هستند که برخی از آنها دانش‌بنیان نیز هستند. حوزه خلاق تجاری‌سازی علوم انسانی است.

وی با اشاره به این که قدرت کشور در حوزه علوم انسانی بسیار بالاست، افزود: برخی اوقات فراموش می‌کنیم که تمدن ۵ هزار ساله و پرسابقه قدیمی در جهان اسلام داریم. یکی از حوزه‌های مهم تجاری‌سازی در علوم انسانی توسعه صنایع خلاق در تمامی بخش‌ها از جمله صنایع دستی، گیم، انیمیشن، طراحی لباس و… است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازارسازی اغلب برای شرکت‌های حوزه فناوری است. بیشتر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در صنایع دستی کار می‌کنند اما سایت‌هایی هم فعالیت دارند که به طور وسیع از هوش مصنوعی استفاده یا از تکنیک‌های نوین ساخت قطعات یا آلیاژهای جدید استفاده می‌کنند. تجاری‌سازی علوم انسانی یکی از بحث‌های جدی معاونت علمی و فناوری است که در قالب توسعه صنایع خلاق اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از تمامی افرادی که در وزارت میراث فرهنگی برای توسعه زیست‌بوم خلاق تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. امیدواریم با حضور وزیر جدید توسعه زیست‌بوم خلاق را در کشور داشته باشیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا