ارائه پیشنهاد تشکیل کار گروه ویژه برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

عضو شورای شهر تهران به منظور رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، «سوده نجفی» در جریان برگزاری نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران، در تذکری درخصوص حضور متکدیان در شهر تهران، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی شهر تهران حضور متکدیان در سطح شهر و جامعه است که تقریباً به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده است و می‌تواند آسیب‌های جدی روانی و بهداشتی بر روی شهروندان داشته باشد و یکی از دغدغه‌های کمیته سلامت نیز بوده البته مسئله تکدی‌گری یک پدیده جهانی است که در کشورهای در حال توسعه بارزتر است اما تعدادی از کشورهای پیشرفته تا حد مناسبی توانسته‌اند آن را مدیریت و بهبود ببخشند. در کل گدایی محصول نابسامانی اجتماعی است.

نجفی با بیان اینکه تکدی‌گری را دارای 5 شاخصه می‌دانم افزود: شاخصه اول اینکه از مسئولیت اجتماعی معاف هستند؛ دوم به خاطر نیازمندی مورد سرزنش قرار نمی‌گیرند؛ سوم اینکه انتظار دارند دیگران به ‌آنها کمک کنند؛ چهارم در تولید اجتماعی مشارکت نمی‌کنند و پنجم اینکه از دسترنج دیگران زندگی خود را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه در کشور ما تکدی‌‌‌گری یک جرم محسوب می‌شود افزود: مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی موضوع تکدی‌گری را جرم شناخته است در ماده 712، قانونگذار به وضوح ‏اعلام می‌کند که هر کس اقدام به این عمل نماید از یک‌ تا سه ماه محکوم می‌شود و تمام اموالی را که از این راه به دست آورده مصادره می‌گردد و در ماده 713 قانونگذار صراحتاً اعلام می‌کند کسانی که از اطفال کودک و غیررشید به عنوان ابزار و وسیله‌ای برای مقاصد شخصی استفاده نمایند از سه ماه تا دو سال حبس و اموالی که از این طریق به دست آورده‌اند مصادره می‌گردد؛ این کار مصداق بارز کودک‌آزاری محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: معضل جدی دیگر حضور اتباع بیگانه جهت تکدی‌گری در شهر تهران است که این موضوع در حال تسریع است. این افراد چگونه وارد کشور شده‌اند؟ با چه اسناد هویتی در شهر تردد و آشکارا اقدام به تکدی‌گری می‌کنند؟ اکثر این افراد موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و موجب انتقال بیماری‌ها می‌شوند که این برای کمیته سلامت یک معضل است.

نجفی تصریح کرد: نباید تنها از شهرداری تهران برای رفع این معضل توقع داشت؛ همت سایر دستگاه‌ها اعم از وزارت کار و‌ رفاه اجتماعی، کمیته امداد، استانداری، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، فرمانداری و‌ وزارت بهداشت را می‌طلبد که کنار شهرداری و شورای شهر تهران قرار گیرند و این آسیب اجتماعی را به نحو احسن مدیریت کنند.

عضو شورای شهر تهران در پیشنهادی گفت: پیشنهاد بنده در قالب تذکر به شهردار تهران این است که کارگروهی تشکیل و از تمامی این سازمان‌ها دعوت شود و کار به صورت عملیاتی پیگیری شده و نتیجه آن به سمع مردم و شورای اسلامی شهر تهران رسانده شود و از اصحاب رسانه هم می‌خواهم تا حصول نتیجه دلخواه این تذکر را به صورت جد پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این معضل سریع‌تر واکاوی و درمان شود چرا که متأسفانه عده‌ای از کودکان کار هم به سمت تکدی‌گری سوق داده شده‌اند که این خود این آسیب را دو چندان جدی‌تر می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا