اتاق بین‌المللی جوانان شعبه اهواز افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اتاق بین‌المللی جوانان شعبه اهواز همزمان با هفته جهانی کارآفرینی پنجشنبه با برگزاری آیینی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) ایران در این آیین که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه ۱۲۵ کشور دنیا عضو این تشکل هستند گفت: توسعه کسب و کارهای خرد مردمی و تحقق دستاوردهای اقتصادی با مشارکت کمپانی های چندملیتی از جمله دغدغه‌های سازمان بین المللی جوانان است.

نوید ادریس اظهارداشت:بعد از اصفهان و تهران، سومین شعبه این سازمان بین المللی روز گذشته در اهواز فعالیت خود را آغاز کرد.پیش از این با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز دوره‌های آموزشی تاثیرگذار و کاربردی با عنوان “کارآفرینان نسل فردا” و “بازرگانان کوچک” برگزار شده است.

رئیس اتاق بین‌المللی جوانان ایران فعالیت این تشکل در کشور را در مسیر توسعه اقتصادی و فعالیت‌های نوآورانه عنوان کرد و گفت: این سازمان از ظرفیت‌های مردمی بسیار توانمندی در سطح دنیا برخوردار است که جذب سرمایه گذاری های خارجی در زمینه های مختلف را امکان پذیر خواهد کرد.

ادریس تصریح‌کرد: در قالب این سازمان بین المللی، جوانان فعال و مبتکر دستاوردهای خود را به اشتراک می‌گذارند؛ لذا این تشکل را می‌توان شبکه‌ای توانمند برای بهبود شرایط اقتصادی کشور در آینده دانست.

وی ادامه‌ داد: سازمان بین‌المللی جوانان تشکلی است که برای جامعه جهانی قابل اعتماد و کارآمد است؛ برهمین اساس، استفاده از ظرفیت‌های موجود آن برای کشورمان دستاوردهای اقتصادی، آموزشی و اجتماعی بسیار خوبی را درپی خواهد داشت.

ادریس با اشاره به اینکه ایران رسما در سال ۲۰۲۰ با ۱۰۰ درصد آرای اعضای این تشکل به جامعه جهانی JCI پیوست گفت: این تشکل در ایران همگرایی بسیار خوبی با اتاق بازرگانی دارد که همکاری‌های مشترک آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس اتاق بین‌المللی جوانان ایران به انتخاب وحید رجبلو جوان ۳۳ ساله با معلولیت ۹۸ درصدی اهل کرج در ردیف ۱۰ جوان شایسته دنیا در سال ۲۰۲۰ به انتخاب JCI اشاره‌کرد و گفت: این سازمان بین‌المللی، سالانه ۱۰ نفر از جوانانی که دستاوردهای خارق العاده در زمینه رشد فردی ، کسب و کار و کارآفرینی، اقدامات اجتماعی و همکاری های بین المللی دارند از سراسر جهان به عنوان افراد تاثیرگذار آن سال انتخاب و به دنیا معرفی می کند.

وی یادآورشد: رجب لو، در بستر اینترنت، ۱۷شغل مستقیم و بیش از یک هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

ادریس در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌ این تشکل بین‌المللی برای انجام خواهرخواندگی شهرهای مختلف دنیا اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام می‌شود که در این زمینه توافقی با کشورهای روسیه و سوریه در حال نهایی شدن است.

رئیس سابق اتاق بین‌المللی جوانان ایران نیز با اشاره به اینکه این تشکل به عنوان یک تشکل مردمی در سطح دنیا فعالیت گسترده‌ای دارد گفت: برابر با قوانین بین المللی، تشکل‌های مردمی و ان جی او ها در ردیف تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند و برهمین اساس امکان استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای کمک به رشد اقتصادی کشور وجود دارد.

جلیل مشکاتی افزود: این سازمان بین‌المللی، علیرغم تحریم کشور، امکان تامین تجهیزات پزشکی و واردات داروهای مورد نیاز کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته آمادگی اتاق بین‌المللی جوانان ایران برای تامین این اقلام مورد نیاز کشور به اطلاع مسئولان دولتی رسیده است گفت: متاسفانه استقبال لازم از ظرفیت‌های موجود این تشکل در ایران از سوی مسئولان مشاهده نشده است.

مشکاتی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های مردمی در زمینه‌های مختلف بیان‌داشت: اتاق بین‌المللی جوانان ایران، توسعه کسب و کارهای جوانان را با جدیت دنبال خواهد کرد و در این مسیر، حمایت‌ تشکل‌های بخش خصوصی قابل تقدیر است.

توسعه اقتصادی کشور در گرو آموزش کاربردی به جوانان است

 رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز در این آیین با بیان اینکه تحولات مختلفی در دنیا با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است گفت: جوانان کشورمان در راستای توسعه اقتصادی ایران باید تحت آموزش های کاربردی قرار گیرند.

شهلا عموری اظهار داشت: آغاز به کار تشکل اتاق بین المللی جوانان در محل اتاق بازرگانی زمینه تکمیل چرخه و فرایند مرکز جوار کارگاهی همچنین مرکز خلاقیت و نوآوری اتاق بازرگانی اهواز محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با پیوستن اتاق اهواز به این سازمان مردم نهاد و گسترش رویکرد و اهداف این سازمان در بین جوانان، شاهد توانمندسازی و توسعه مهارت و دانش آنها باشیم تا از این طریق با انجام تصمیم گیری درست، زمینه تاثیرگذاری پایدار در آینده جامعه بیش از پیش فراهم گردد.

 عموری افزود: استعداد جوانان و نوجوانان باید شناسایی و در مسیری صحیح رشد و پرورش یابند تا این امر باعث بهبود وضعیت زندگی جوامع و دیگر اقشار مردم گردد.

 بر اساس این گزارش، تشکل اتاق بین‌الملل جوانان، موسسه غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرسیاسی و بین‌المللی است که بیش از ۱۰۰ سال در دنیا قدمت و ۱۱ میلیون عضو دارد که سن آنها بین ۱۸ تا ۴۰ سال است. این سازمان اعضایش را با توسعه مهارت و دانش توانمند می‌سازد تا بتوانند با تصمیم‌گیری‌ درست موجب ایجاد توسعه پایدار شوند.

شعبه این تشکل بین‌المللی بعد از اصفهان و تهران روز پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی اهواز آغاز به کار کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا