مهدی رمضانی خبرداد؛ نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ فیزیکی برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، از آماده‌سازی مقدمات برای برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو برگزاری حضوری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار بود در اردیبهشت ۹۹ به دلیل شیوع کرونا، تصمیم به برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت که سال گذشته اول تا ششم بهمن برگزار شد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی ثبت‌نام کردند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران بود. ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب، ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و ۱۴۵ نشست رونمایی کتاب، ۲۰ نشست بین‌المللی و ۲۵ نشست داخلی با حضور ۱۸۰ سخنران داخلی و خارجی برگزار شد.

محدودیت‌ها با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود

مهدی رمضانی از برگزاری قریب‌الوقوع نمایشگاه کتاب فیزیکی، خبر داد و اظهار داشت: ما جلسات و برنامه ریزی هایی را برای شروع آن در نظر گرفته ایم. اتاق عملیات نمایشگاه فیزیکی در سال ۱۴۰۱ را به راه انداخته ایم که این کار صورت بگیرد. نمایشگاه فیزیکی در ماه های قبل از برگزاری ما و ناشران را درگیر خود می کند و برای آن باید آمادگی هایی کسب کنیم.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات، درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: به ما اعلام شده که برای برگزاری این نمایشگاه آماده شویم. در حال کسب آمادگی های لازم هستیم و برخی از مشکلات نرم افزار قبلی و روش برگزاری را پیدا کرده ایم و باید اصلاح شود، بخش دیگری را هم در حال تدبیر هستیم. انشاالله به زمان برگزاری برسیم و امسال یک پله جلوتر از سال قبل باشیم.

وی درباره محدودیت های احتمالی این نمایشگاه، گفت: تصمیم گیری درباره وضعیت واکسن یا ماسک، منوط به گفت‌وگوهای ما با ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود که آنها چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت. اما هر چه در آن زمان، عادت عمومی کشور باشد، نمایشگاه هم به دلیل تراکم افراد و احتمال شیوع بیماری، تابع قواعد خواهد بود و هر شیوه نامه ای که در کشور اجرا شود در نمایشگاه نیز برنامه ریزی خواهد شد. اگر وضعیت به سمت نفی کلی برگزاری نمایشگاه نرود، ما برنامه های دقیقی خواهیم داشت.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال جاری، گفت: به ما اعلام شده برای برگزاری این نمایشگاه آماده شویم. در حال کسب آمادگی های لازم هستیم و برخی از مشکلات نرم افزار قبلی و روش برگزاری را پیدا کرده ایم که باید اصلاح شود. بخش دیگری را هم در حال تدبیر هستیم. انشاالله به زمان برگزاری برسیم و امسال یک پله جلوتر از سال قبل باشیم.

وضعیت کتابخوانی در نسل‌های بعدی در بوته بررسی

رمضانی، درباره برنامه های آنلاین خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته کتاب، به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: با توجه به روزهای هفته کتاب، در هر استان، اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است، برخی به صورت وبیناری و مجازی است و برخی حضوری. ما در روز آخر هفته کتاب، مساله کودکان و کتاب را به فضای مجازی گره زده ایم، به دلیل این که بدانیم تعامل و هم‌افزایی این دو عرصه چگونه است؟ چه کارهای آینده پژوهانه‌ای در کشور انجام شده است و وضعیت کتابخوانی در نسل های بعدی چگونه خواهد بود؟

وی افزود: غیر از این که شکل برگزاری هفته کتاب امسال نیز متاثر از همه گیری کرونا است، برخی از برنامه‌ها به صورت آنلاین (برخط) خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود. در این هفته استان‌های کشور میزبان نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی هستند که هدف از آنها رفع مشکلات چاپ و نشر و ترویج کتابخوانی است. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا