تشریح تصمیمات و حمایت بنیاد مستضعفان برای خانه‌دار شدن هزاران خانواده محروم استان فارس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه سفر به استان فارس، جزئیاتی از تصمیمات اتخاذ شده برای خانه‌دار شدن خانواده‌های محروم این استان را که قرار است با حمایت بنیاد مستضعفان اجرایی شود، تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به دنبال سفر ۲ روزه رئیس بنیاد مستضعفان به استان فارس و جلسه با مسولان استان و بازدید از کارخانجات و املاک در اختیار این بنیاد، تصمیماتی در حوزه احداث مسکن برای اقشار ضعیف و کم‌برخوردار استان و همچنین اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی برای ارتقاء توان تولید و اشتغالزایی در استان اتخاذ شد.

سید پرویز فتاح در تشریح جزئیاتی از تصمیمات اتخاذ شده در حوزه مسکن اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به مسکن و همچنین تاثیر بالای هزینه‌های آن در معیشت و زندگی اقشار ضعیف و متوسط جامعه، بنیاد مستضعفان برای کمک به خانه‌دار شدن این اقشار اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: برهمین اساس زمین‌های بنیاد مستضعفان در این استان که قابلیت احداث مسکن برای محرومین را دارند مورد شناسائی قرار گرفته و در جلسه با مسولان استان مقرر شد تا با تغییر کاربری و الحاق آنها به محدوده شهری، این زمین‌ها برای کمک به خانه‌دار شدن خانواده‌های کم‌برخوردار و متوسط به صورت رایگان به طرح نهضت ملی مسکن واگذار شود.

فتاح در ادامه با بیان اینکه به همت بنیاد مستضعفان و با مشارکت دولت، تمام خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که دارای ۲ معلول و بیشتر هستند در استان فارس خانه‌دار می‌شوند گفت: علاوه بر این موضوع، مقرر شده تا با حمایت بنیاد مستضعفان، برای تمام خانواده‌های دارای یتیم که تحت پوشش کمیته امداد هستند نیز واحد مسکونی احداث شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر این بنیاد و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: با توجه به این تفاهم‌نامه و با حمایت بنیاد مستضعفان، سهمیه قابل توجهی از احداث مسکن محرومان که شامل حداقل ۳ هزار واحد مسکونی است به فارس اختصاص داده می‌شود.

فتاح با اشاره به اختصاص دادن سهمیه‌ای قابل توجه برای وام ضروری و اشتغال خرد گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته قرار شد سهمیه قابل توجهی از تسهیلات ضروری و اشتغالزایی خرد، از طریق بانک سینا وصندوق امداد ولایت به استان فارس اختصاص یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص تبدیل «باغ بَش» بنیاد مستضعفان در شیراز به یک مکان گردشگری نیز گفت: باغ زیتون ۲۲۰ هکتاری متعلق به بنیاد مستضعفان موسوم به باغ بش در ابتدای جاده شیراز به بوشهر، با مجوز مسئولین استان و با هزینه بنیاد دیوارکشی و نرده‌گذاری شده تا انشالله با تجهیز اولیه آن زمینه حضور و استفاده از آن به منظور گردشگری مردم عزیز شیراز فراهم شود.

وی در پایان با اعلام خبر اضافه شدن یک شهرستان محروم استان فارس به مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: در این سفر شهرستان فراشبند به‌عنوان منطقه جدیدی از مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان انتخاب شد و انشالله بزودی اقدامات حمایتی و عمرانی بنیاد در این منطقه با مشارکت مردم و دولت شروع خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
بنیاد مستضعفان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا