آثار ارزشمند از طرف وزارت ارشاد حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از آثار جدید موسسه بوستان کتاب گفت وزارت ارشاد در دوره جدید از آثار ارزشمند حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، آئین رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول مؤسسه بوستان کتاب و مجموعه ۱۰ جلدی آثار علامه طباطبایی(ره) در سالن خواجه نصیر الدین طوسی ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: علامه طباطبایی (ره) عالم زمان بود و آثار علمی ایشان از آثار ارزشمند جامعه ما بوده است. این آثار مکرر قابل بهره مندی و استفاده است.

وی افزود: وظیفه وزارت ارشاد حمایت و ترویج آثار ارزشمند است و امیدواریم در دوره جدید بتوانیم با کمک‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم، انتشارات بوستان کتاب را کمک کرده و تقویت کنیم. مؤسسه بوستان کتاب با هدف رونق‌بخشی به فضای فرهنگ اسلامی و تبیین و گسترش خردمندانه وحی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و اکنون که بیش از ۴۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد از جنبه‌های کمی و کیفی، رشد چشم‌گیری داشته و در میان ناشران دینی سراسر کشور، جایگاه ارزش‌مندی پیدا کرده است.

در ادامه این‌نشست محمدباقر انصاری رئیس مؤسسه بوستان کتاب گفت: مؤسسه بوستان کتاب در حیات ۴۰ ساله خود بالغ بر ۳۲۰۰ عنوان کتاب در ۱۶ موضوع از علوم انسانی و اسلامی چاپ و منتشر کرده و در کنار بازچاپ ها، امروز به رکورد چاپ هشت هزار عنوان به صورت مسلسل و پیاپی رسیده است.

وی به توجه مؤسسه بوستان کتاب در انتشار آثار مسأله محور تأکید کرد و گفت: در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر و با توجه به سیاست‌های مسأله محور دفتر تبلیغات اسلامی، تلاش این مؤسسه رصد خلأهای پژوهشی جامعه و حمایت و تولید از آثار در خور با توجه به این موضوع بوده است.

رئیس مؤسسه بوستان کتاب در ادامه گفت: در این سالیان، به طور متوسط هر سال ۱۲۰ عنوان پژوهش جدید در این مؤسسه منتشر شده است که اگر مشکلاتی مثل تأمین نقدینگی و کاغذ نبود، می‌توانستیم این تعداد را به ۲۵۰ عنوان برسانیم.

انصاری بر لزوم حمایت دولت از ناشران اشاره کرد و گفت: امیدوارم دولت جدید و انقلابی بتواند به همه ناشران ایران اسلامی که بدنه اصلی فرهنگ سازی این کشور هستند، هر چه سریع‌تر در رفع مشکلات کمک کند. مؤسسه بوستان کتاب تاکنون ۵۰ عنوان اثر درباره علامه طباطبایی (ره) منتشر کرده که ۲۱ اثر از معظم له به کوشش و ویرایش علامه فقید سید هادی خسروشاهی به انجام و فرجام رسیده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا