شرکت ۳۰ ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب سلیمانیه عراق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه ۱۶۳ ناشر خارجی در کنار ۳۰ ناشر ایرانی از ۱۵ کشور جهان شرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه که از بیست‎ وهفتم آبان‌ماه تا ششم آذرماه ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان و ناشرانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عراق، آلمان، ترکیه، لبنان، عربستان، امارات متحده عربی، سوریه، اردن، کویت، مصر و الجزیره در محل نمایشگاه‌های سلیمانیه برگزار شد.

دیدار با روسای نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه و رایزنی جهت گسترش مراودات فرهنگی بین دو کشور، بررسی و معرفی کتاب لم یزرع با حضور محمدرضا بایرامی (نویسنده اثر)، دیدار با دانشجویان و فراگیران زبان فارسی و نشست صمیمی با رئیس و استادان دانشگاه حلبچه، رونمایی از دو عنوان کتاب‌ گزیده شعر معاصر ایران و مجموعه شعر در کلماتم باران می بارد گزیده شعرهای سپید علیرضا قزوه به زبان کردی از جمله فعالیت‌های غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه بود.

از دیگر فعالیت های غرفه ایران دیدار و رایزنی‌ با شخصیت‌ها و ناشران مطرح کشورهای دیگر، معرفی صنعت نشر ایران، معرفی طرح گرنت، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

خانه کتاب و ادبیات در غرفه‌ای به مساحت ۶۰ مترمربع با بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر همچون سوره مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمت، مجمع جهانی تقریب مذاهب، فخراکیا، بنیاد سعدی و… با موضوعات دین، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، شعر، ادبیات معاصر و کلاسیک، ایران‌شناسی و … به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و کردی میزبان بازدیدکنندگان در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه بود.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در غرفه‌ای مستقل به معرفی آثار ایرانی به زبان عربی پرداخت و حضور پررنگی در این دوره از نمایشگاه کتاب سلیمانیه داشت؛ همچنین چند ناشر کُرد ایرانی نیز غرفه‌های مستقلی در این نمایشگاه داشتند.

آژانس ادبی دایره مینا نیز در سومین دوره نمایشگاه کتاب سلیمانیه برای نخستین‌بار حضوری فعال داشت و با ناشران کرد از جمله رهند، سردم، ئارا، فام، نوسیار، اولد بوک و… برای نمایندگی خرید و فروش کپی رایت مذاکره کرد. این آژانس همچنین در گفت‌وگوهای خود با مدیران نشر و نمایندگان حاضر در این نمایشگاه کتاب برای انتشار آثار افرادی مانند هوشنگ مرادی کرمانی و تصویرگران مطرح ایرانی مذاکراتی را انجام داده است.

سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه پس از ۱۰ روز در حالی به کار خود پایان داد که ۱۶۳ ناشر از عراق و ۱۵ کشور مختلف آخرین آثار و دستاوردهای خود را ارائه و معرفی کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا