عارف علیقلی خبر از راه‌اندازی اولین صندوق جسورانه حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در فرابورس داد

انتشارات موفقیت‌شناسی

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران از راه‌اندازی ۲۰ صندوق جسورانه حوزه صنایع خلاق و فرهنگی تا پایان امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این صندوق‌ها به سرمایه یک هزار میلیارد تومانی می‌رسیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، عارف علیقلی روز یکشنبه در نشست  مجازی تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: راه اندازی صندوق‌های جسورانه یکی از اقدامات مثبت بازار سرمایه است، در این راستا اولین صندوق جسورانه در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: این صندوق برای حمایت از طرح‌های حوزه‌های فرهنگی، صنایع خلاق و سینمایی در فرابورس به همت صندوق نوآوری وشکوفایی تشکیل شد.

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران ادامه داد: در گذشته ما برای تامین مالی حوزه‌های هنری و سینمایی و فرهنگی ابزار مالی در اختیار نداشتیم، راه اندازی صندوق جسورانه “سپهر یکم” یک ابزار تامین مالی جدید برای صنعت قدیمی سینما و فرهنگ  است  و ایجاد این صندوق به تامین مالی این حوزه کمک می کند.

علیقلی‌پوربه تجارب موفق در فرابورس برای حمایت از طرح‌های حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با راه اندازی این صندوق جسورانه، طرح های خوبی برای سرمایه‌گذاری انتخاب شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون صندوق جسورانه در کنار صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، نقدینگی را در بازار تولید هدایت کرده اند، گفت: سپرده گذاری در صندوق‌های جسورانه‌ آسان‌تر و نقل و انتقال نیز به سهولت انجام می شود و امکان شراکت سایر بازیگران در طرح‌ها نیز وجود دارد، تاکنون ۱۴ صندوق جسورانه در کشور راه اندازی شده است و صندوق‌های جسورانه دیگری در حال شکل گیری هستند.

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه صندوق‌های تامین مالی اشاره و تصریح کرد:  در چهار هفته اخیر حدود چهار میلیارد تومان سرمایه از طریق صندوق‌های تامین مالی به اکوسیستم نوآوری کشور تزریق شده است.

راه اندازی صندوق های جسورانه فرهنگی متعدد در صورت عملکرد درست 

همچنین در این نشست علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه برای حمایت از طرح‌های نوآورانه را با اهمیت دانست و گفت: صندوق سپهر یکم در صورت عملکرد درست می‌تواند دومین و سومین صندوق خود را نیز راه‌اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق‌های خطرپذیر اتفاق مهم و ظرفیت بی‌نظیر در اکوسیستم نوآوری کشور است،این توصیف نه به دلیل اینکه صندوق‌های خطرپذیر ابزار بی‌نقصی برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری هستند، بلکه به آن دلیل که ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از صندوق‌های بورسی برای تامین مالی این اکوسیستم بهره ببریم.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد:‌ اولین صندوق جسورانه از سال ۹۵ آغاز به کار کرد و این صندوق‌ها همه بازیگران اکوسیستم نوآوری را دور هم جمع  می کنند و امکان حمایت از همه طرح‌های نوآورانه و خلاق را فراهم می کنند.

ناظمی به چالش‌های حمایت از طرح‌های حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ابزارهای متنوع مالی بازیگرانی در آن جمع خواهد شد که کمک خواهند کرد تا جریان نقدینگی این صندوق‌ها به سمت صنایع خلاق و فرهنگی هدایت شوند.

وی یادآور شد: در دنیا با توجه به اهمیت سرمایه گذاری خطرپذیر، ‌حجم سرمایه گذاری در این حوزه ۱۰ برابر شده است، در کشور ما نیز در این خصوص فعالیت های خوبی شده است، در حال حاضر کمترین مشکل ما در اکوسیستم نوآوری تامین مالی و بزرگتری چالش تامین محیط کسب و کار است.

اولین صندوق جسورانه حوزه صنایع فرهنگی با نام سپهر یکم با سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری سپهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، راه اندازی و پذیره‌نویسی این صندوق با نماد سپهر در فرابورس ایران از روز گذشته آغاز شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا