چین برای پاکسازی فضای اینترنت اقدام می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رگولاتور سایبری چین اعلام کرد برای تلاش در جهت پاکسازی اینترنت، تحقیقات دقیقی از شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک گذاری ویدئو انجام می دهد تا حساب های کاربری و محتوای جعلی را از بین ببرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، اداره فضای سایبری چین(CAC)اعلام کرد طی عملیاتی دو ماهه رفتارهای آنلاین فریبکارانه از ارتقای جعلی آمار بازخورد محتوا گرفته تا پرداخت مبلغی به طرفداران جعلی و افرادی که بررسی های جعلی می نویسند را ردیابی می‌کند.

این تحقیقات در حالی آغاز می شود که رگولاتورهای چین در چند بخش اقدامات سختگیرانه ای آغاز کرده اند و مقامات نیز نظارت بر شرکت های فناوری، املاک، بازی های رایانه ای، آموزش، رمزارز و امور مالی را سخت تر کرده اند.

CAC روز چهارشنبه یک ویدئو کنفرانس برگزار کرد که سازمان های منطقه ای و شهری زیر مجموعه ای از تمام چین در آن حضور داشتند. در بیانیه این سازمان آمده است: در کنفرانس اشاره شد هم اکنون، جعل ترافیک آنلاین ، ارسال اظهار نظر در مقابل دریافت وجه و غیره به حقوق و منافع شهروندان آسیب می زند.

همچنین سازمان مذکور اعلام کرده بود این نبرد نهای برای پاکسازی اینترنت است.

چین پیش از این و در سال جاری، گروه های طرفداری از سلبریتی ها، میزان استفاده افراد زیر سن قانونی از اینترنت و روایت هایی از رویدادهای تاریخی را هدف گرفته بود که با روایت حزب کمونیست چین متفاوت بود.

البته در بیانیه مذکور نام هیچ شرکت یا فردی ذکر نشده اما طبق آن پلتفرم های میزبان نقد فیلم و کتاب، ویدئوهای کوتاه و شبکه های ا جتماعی تمرکز اصلی این عملیات هستند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا