علی بهرام‌نژاد: اینفودمی بدتر از اپیدمی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی تاکید کرد: در دوران بحران باید اطلاعات سالم به مردم برسانیم و بدانید که اینفودمی خیلی بدتر از اپیدمی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، علی بهرام‌نژاد ۲۷ دی‌ماه در نشست خبری با محوریت بررسی سلامت روان در دوران کرونا گفت: در شرایط بحران هرچه میزان تاب آوری کمتر باشد آسیب در جامعه بیشتر می شود.

وی به تبیین پیامدهای دوران بحران پرداخت و اظهار کرد: در استرس ها مردم از ارزش های خود فاصله می گیرند و اگر نتوانیم استرس ها را مدیریت کنیم آسیب‌ها بیشتر و ساختار جامعه در جهت منفی سوق دهد لذا باید استرس های ناشی از کرونا کاهش دهیم.

کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی عنوان کرد: برخی اوقات استرس منجر به رشد افراد می شود ما در دوران کرونا خیلی چیزها یاد گرفتیم.

وی بیان کرد: در زمان استرس بایدها خیلی مهم نیست بلکه نبایدها مهمتر هستند.

بهرام‌نژاد با تاکید برآنکه در زمان بحران باید ساز و کار سازگاری را بیشتر و واکنش ها را کمتر کنید.

وی تاکید کرد: باید همه تلاش خود را کنیم تا افراد کمتری دچار بیماری کرونا شوند زیرا برخی از افراد مبتلا دچار اختلال روان پزشکی می شوند به طور مثال یک سوم افراد بستری در ICU دچار این اختلال می شوند.

کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی با بیان این مطلب که باید مسئولیت همگانی بیشتر کنیم و به این اپیدمی پایان دهیم، تصریح کرد: نقش رسانه ها، مصلحین، فرهنگیان و… از سازندگان واکسن مهمتر است زیرا این قشرها فکر مردم را تغییر می دهند و می توانند با بیان مطلبی مردم را ترغیب به تزریق واکسن بکنند و برعکس.

به گزارش ایسنا، اینفودمی به معنای مواجهه با حجم وسیع اطلاعات در شبکه های متنوع مجازی است به طوری که کاربر در تشخیص صحت و سقم این داده ها سردرگم می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا