درباره تدوین آیین‌نامه‌ برای صدور مجوز مراکز همسریابی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: بر این اساس آیین‌نامه‌ای را برای صدور مجوز مراکز همسریابی تهیه کرده ایم تا نظرات و پیشنهادات اعضاء را دریافت کنیم تا این کار آغاز شود اما آیین نامه اصلی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، وی با بیان این که در قانون جوانی جمعیت “سازمان تبلیغات اسلامی” متولی اصلی تدوین آیین‌نامه‌ صدور مجوز مراکز فعال در امر همسریابی است.و امر «صدور مجوز» به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده است.

مهدی متقی فر در  دومین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌ رییس این کمیسیون روز گذشته در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: اصل اجرای هر قانوان نیاز به تشکیل ستاد مربوطه دارد که هنوز ستاد قانون جوانی جمعیت تشکیل نشده و متولی قانون و وظایف دستگاه ها مشخص نیست.

 دبیر کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده، افزود:  اما ما برای تسریع روند اجرای قانون، کار را آغاز کردیم و امیدواریم مصوبات کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده اهرمی برای پیشبرد سریعتر این موضوع باشد.

به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در ادامه این نشست که با دستور جلسه بررسی پیش نویس لایحه اصلاح قانون تسهیل ازدواج و بررسی آیین نامه صدور مجوز مراکز فعال در امر همسریابی بر اساس قانون جوانی جمعیت، جهت دریافت نظرات و پیشنهادات اعضا و رفع نواقص احتمالی تشکیل شد، اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات پرداختند و مقرر شد هر دستگاه پیشنهادات و نظرات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده ارائه کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا