اعلام شرایط بیمه دانشجویان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: پرداخت هزینه حق بیمه بر عهده‌ی دانشجویان است و دولت ۲ درصد آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت:  سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می‌شود. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتا کاملترین نرخ پرداخت حق بیمه که ۲۰ بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربرمی‌گیرد.

به گفته شکوری دانشجویان در حین تحصیل، باید درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام و آغاز بیمه پردازی، سوابق بیمه‌ی برای آن‌ها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند.

او گفت: دانشجویانی که قصد دارند بیمه شوند حتی اگر تحت تکلف پدر یا مادر خود هستند می‌توانند خود را بیمه کنند و سابقه برایشان حساب شود اگر هم تحت تکلف کسی نیستند می‌توانند خود و خانوادیشان را پوشش دهند.

در حال حاضر ۵۳ درصد از افراد جامعه که شامل خانواده‌ها، زنان و دانشجویان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و با تفاهم نامه دیروز تامین اجتماعی و وزارت علوم دانشجویان هم می‌توانند از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

اعمال بیمه دانشجویی در سوابق بازنشستگی

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا