معرفی برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با برگزاری مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، از سه پیشکسوت موسیقدان و برگزیدگان این رویداد هنری تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان این حوزه و صاحبان آثار در جشنواره با اجرای فاطمه آل عباس در تالار وحدت برگزار شد.

برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در رشته‌های «اجرای موسیقی نواحی»، «آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی بی کلام»، «آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی – ارکسترال با کلام»، «خوانندگی موسیقی معاصر ایرانی ارکسترال»، «آهنگسازی کلاسیک غربی»، «آهنگسازی موسیقی تلفیقی بی کلام»، «اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام»، «آهنگسازی موسیقی پاپ و تلفیقی با کلام»، «خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیقی»، «آهنگسازی موسیقی دستگاهی با کلام»، «خوانندگی موسیقی دستگاهی»، «اجرای موسیقی پاپ بی کلام»، «بهترین ناشر» و «راپسودی برای ساز سولو و ارکستر سمفونیک» معرفی شدند.

در بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر آلبوم‌های که از مهر ماه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره رسید، توسط هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار جشنواره ارزیابی شد و کاندیداهای جایزه باربد معرفی شدند.

محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی فر، امیرعباس ستایشگر، محمد مهدی سیار، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی اعضای هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هستند که کاندیداها و برگزیدگان جایزه باربد را انتخاب کرده‌اند و برگزیدگان جایزه در اختتامیه جشنواره معرفی می‌شوند.

اسامی هنرمندان و آثار برگزیده به ترتیب زیر اعلام شده است:

اجرای موسیقی نواحی

نامزدهای دریافت جایزه: مهرداد اکبری با اثر «هفت خوان و تنبور»، شاهرخ پناهی فرد با پروژه «سبا»، مجید کلابی با اثر «تالش»

در این بخش دیپلم افتخار به مهرداد اکبری با اثر «هفت خوان و تنبور» رسید و جایزه باربد را مجید کلابی با اثر «تالش» از آن خود کرد.

آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: آسو کهزاد با پروژه «پروتیوا»، آرش هژیر آزاد با اثر «بازار وکیل»، پاشا هنجنی با اثر «غبار بی سوار»

در این بخش دیپلم افتخار آرش هژیر آزاد برای آلبوم «بازار وکیل» ادا شد و جایزه باربد به آسو کهزادی برای آلبوم «پ روتیوا» تعلق گرفت.

آهنگسازی موسیقی معاصر ایرانی ارکسترال – با کلام

نامزدهای دریافت جایزه: بهنام ابوالقاسم با اثر «همیشه لحظه باران»، امین همایی با اثر «کجا رفته ای»

در این بخش بهنام ابوالقاسم و امین همایی دیپلم افتخار گرفتند و جایزه باربد به هنرمندی تعلق نگرفت.

خوانندگی موسیقی معاصر ایرانی – ارکسترال

نامزدهای دریافت جایزه: پوریا اخواص برای آلبوم «همیشه لحظه باران»، حسین علیشاپور برای خوانندگی در آلبوم «چله نشین»

در این بخش دیپلم افتخار برای آلبوم «چله نشین» به حسین علیشاپور اهدا شد و جایزه باربد به پوریا اخواص برای آلبوم «همیشه لحظه بارانی» تعلق گرفت.

آهنگسازی کلاسیک غربی

نامزدهای دریافت جایزه: امیرحسین الله دادی برای پروژه «آنهای من»، پویان جدید فرد برای اثر «گُمار»، علی رادمان برای اثر «سیلک»، رضا والی برای پروژه «اشتیاق»

در این بخش دیپلم افتخار به علی رادمان برای آلبوم «سیلک» اهدا شد و جایزه باربد به رضا والی برای آلبوم «اشتیاق» رسید.

آهنگسازی موسیقی تلفیقی – بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: حسام اینانلو برای پروژه «میان»، سروش پورگودرزی برای پروژه «مسخ»، سروش پور گودرزی برای پروژه «دایره»، رضا طریقت و یاشار یاری برای پروژه «مسیر»

در این بخش دیپلم افتخار به حسام اینانلو برای آلبوم «میان» اهدا شد اما هیچ اثری حائز شرایط دریافت جایزه باربد شناخته نشد.

اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: پدرام جواد زاده برای پروژه «ما، صدا، سنتور»، سامان صادقیان برای پروژه «تاروار»، محمد عشقی و المیرا مردانه برای پروژه «سرو و تزرو»، آرمان مهدیه برای اثر «به موازات بی نهایت»

در این بخش دیپلم افتخار به محمد عشقی و المیرا مردانه برای پروژه «سرو و تزرو» رسید.جایزه باربد را آرمان مهدیه برای آلبوم «به موازات بی نهایت» از آن خود کرد.

آهنگسازی موسیقی پاپ و تلفیقی – با کلام

نامزدهای دریافت جایزه: ارشاد رازانی برای آلبوم «باغ ارم»، گروه پالت برای پروژه «نصف النهار مبدا»، مهدی صومعه برای پروژه «در خیال او»، امین همایی برای پروژه «قبل پاییز، بعدپاییز»

در این بخشی دیپلم افتخار به امیر همایی برای آلبوم «قبل پاییز، بعد پاییز» و جایزه باربد را گروه «پالت» برای آلبوم «نصف النهار مبدا» دریافت کرد.

خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیقی

نامزدهای دریافت جایزه: مهدی صومعه برای خوانندگی «در خیال او»، «مهدیا علیزاده برای خوانندگی «باغ ارم»، بهزاد عمرانی برای خوانندگی «احتمالا قهرمانی در کار نیست»،امید

نعمتی برای خوانندگی «نصف النهار مبدا

در این بخش دیپلم افتخار به بهزاد عمرانی برای آلبوم «احتمالاً قهرمانی در کار نیست» رسید و جایزه باربد به امید نعمتی برای آلبوم «نصف النهارمبدا» اهدا شد.

آهنگسازی موسیقی دستگاهی – با کلام

نامزدهای دریافت جایزه: مهدی حاجی قاسمی برای پروژه «کوچه دلگیر تو شد»، امیر شریفی برای پروژه «شرح این هجران»، محمد علی نجف پور برای پروژه «شب چراغ»، توحید وحید برای پروژه «آستان عشق»

در این بخش دیپلم افتخار به مهدی حاجی قاسمی برای آلبوم «کوچه دلگیر تو شد» رسید و جایزه باربد به امیر شریفی برای پروژه «شرح این هجران» از آن خود کرد.

خوانندگی موسیقی دستگاهی

نامزدهای دریافت جایزه: مهدی امامی برای خوانندگی اثر «شرح این هجران»، سید محسن حسینی برای اثر «در دور دست»، مجتبی عسگری برای پروژه «بوستان سعدی»، علی مومنیان برای پروژه «کوچه دلگیر شد»

در این بخش دیپلم افتخار به مهدی امامی برای آلبوم «شرح این هجران» رسید و جایزه باربد را مجتبی عسگری برای آلبوم «بوستان سعدی» از آن خود کرد.

اجرای موسیقی پاپ – بی کلام

نامزدهای دریافت جایزه: مصطفی بیاتی برای اثر «ماه یکشنبه من»، الیاس دژاهنگ و مجید عیدانی اصل برای پروژه «رنج»

در این بخش دیپلم افتخار به مصطفی بیاتی برای اثر «ماه یکشنبه من» رسید و جایزه باربد را الیاس دژاهنگ و مجید عیدانی اصل برای پروژه «رنج» از آن خود کردند.

اجرای موسیقی کلاسیک

در این بخش جایزه باربد به مهرداد غلامی برای آلبوم «قطعاتی برای فلوت» اهدا شد.

بهترین ناشر

نامزدهای دریافت جایزه: نشر «جوان» با مدیریت نیما جوان، نشر «ماهور» با مدیریت سید محمد موسوی، نشر «نسیم مهر آوا» با مدیریت محمد غلامی، نشر «نوفه» با مدیریت معین فرزاد

در این بخش ضمن تقدیر از نشر «ماهور» دیپلم افتخار به نیما جوان مدیر نشر «موسیقی جوان» اهدا شد و جایزه باربد را معین فرزاد مدیر نشر «نوفه» از آن خود کرد.

راپسودی ایرانی برای سازسولو و ارکستر سمفونیک

نامزدهای دریافت جایزه: فرید اسماعیلی ابهری، محسن جوزی، عارف شاهد نواز، پوریا لاچینی

در این بخش دیپلم افتخار به فرید اسماعیلی ابهری اهدا شد و جایزه باربد را پوریا لاچینی از آن خود کرد.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزارشد. این در حالی است که علاوه بر اجرای گونه‌های مختلف موسیقی در تالار مختلف و «جایزه باربد»، «جایزه ترانه»، «جایزه موسیقی و رسانه» و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره بودند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا