عوامل موفقیت افراد در عرصه اشتغال خانگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به چالش ها و فرصت های پیش روی فعالان مشاغل خانگی، گفت: ارتقاء مهارت و بازاریابی درست می تواند زمینه موفقیت افراد را در عرصه اشتغال خانگی مساعدتر کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، نگین براتی، اظهار کرد: قطعا با توجه به اینکه این طرح ها با هزینه های پایین راه اندازی شده و نیاز به مکان خاصی جهت خرید یا اجاره ندارند و از برخی هزینه ها معاف هستند، می توانند در درآمد خانواده مثمرثمر واقع شوند، از طرفی اعضای خانواده نیز در تولید محصول می توانند کمک کنند البته ممکن است آسیب هایی نیز وجود داشته باشد چراکه رقبا نیز در این حرفه ها وجود دارند و ممکن است این شغل ها ماندگاری بالایی نداشته باشند. برخی نیز ممکن است با اتصال به بنگاه های بالادستی، مرتبط و موفق تر عمل کنند چراکه بازار بهتری از این طریق کسب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: یکی از چالش ها همین است که شاید امکان رقابت بین سایر محصولات را نداشته باشند، از طرفی بازاریابی نیازمند هزینه و حرفه و سواد کافی است و ارتقاء مهارت و بازاریابی درست می تواند زمینه را برای این افراد مساعدتر کند. فضای مجازی نیز در دوران شیوع کرونا نسبت به بازارهای فیزیکی گسترش پیدا کرده و افرادی که در این زمینه تجربه داشته باشند می توانند پویایی بیشتری برای اشتغال خود داشته باشند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مشاغل خانگی هر سال باید تسهیلاتی به این مهم اختصاص یابد، که هر ساله تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می شده ولی با توجه به وضعیت بانک ها، اعتبارات مختلف بوده است.

براتی اظهار کرد: برای تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف این تسهیلات، لازم است افرادی شناسایی شوند که واقعا مهارت لازم را در زمینه کار تخصصی و مهارت کسب و کار داشته باشند، این مهم سبب می شود که تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال حرکت کند. از طرفی با توجه به اینکه مشاغل خانگی کوچک هستند، افراد باید حداقل مطالعاتی داشته باشند تا بتوانند با این شغل کوچک پایداری و ماندگاری داشته و بتوانند حرفه خود را توسعه دهند، چراکه توسعه شغل در اقتصاد خانوار مثمرثمر خواهد بود.

وی تاکید کرد: افرادی که شرایط دریافت وام را دارند می توانند در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از مشاغل خانگی در سال جاری دو مرحله تسهیلات به استان ابلاغ شد که مرحله نخست ۲۸ میلیارد تومان و مرحله دوم در بهمن ماه حدود ۱۲ میلیارد تومان بود. این تسهیلات با سود ۴ درصد به صورت قرض الحسنه پرداخت می شوند.

وی افزود: پرداخت مشاغل خانگی به دو صورت پشتیبان و مستقل انجام می شود و اولویت ما بیشتر طرح هایی است که به صورت پشتیبان است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تا اسفند ماه امسال، برای ۶۸۰ طرح، تسهیلات به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دریافت شده و مابقی نیز در حال انجام است. این تسهیلات با عاملیت بانک های رفاه، کارگران و توسعه تعاون پرداخت شده است.

براتی اضافه کرد: بر اساس قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی که مصوب مجلس در سال ۸۹ است، افراد واجد شرایط به موسساتی که تسهیلات قرض الحسنه به آنها تخصیص داده می شود، معرفی می شوند.

وی میزان تسهیلات تخصیصی امسال را قابل توجه عنوان کرد و گفت: سال گذشته میزان تسهیلات تخصیصی استان ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که امسال افزایش خوبی داشته است. تسهیلات مشاغل خانگی بابت طرح ها و شغل های مصوب ستاد مرکزی در وزارتخانه به شغل هایی پرداخت می شود که قابلیت انجام در منزل را داشته و ایجاد مزاحمت برای اطرافیان و آلودگی صوتی و محیط را نداشته باشد و نظارت کافی نیز از سوی دستگاه های متولی انجام خواهد شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: مجوزهای مشاغل خانگی توسط ۴ دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی تخصصی در مرحله نخست بررسی می شود و پس از تایید مجوز با دو امضا، اعطا می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا