تهیه ۹ برنامه ویژه ازدواج توسط صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت

انتشارات موفقیت‌شناسی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از ۹ برنامه شاخص با سرفصل های خاص هر برنامه در حوزه ازدواج دانشجویی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، علی اکبر محمدی در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: مباحث فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزندآوری اثرگذار است بنابراین صندوق رفاه دانشجویان ۹ برنامه مطابق با قانون جوانی جمعیت پیش بینی کرده  است.

وی افزود: افزایش مقدار و تعداد وام‌های ودیعه مسکن٬ افزایش سرانه حق اولاد دانشجویان٬ برقراری وام ازدواج دانشجویی٬ برقراری تسهیلات فرزندآوری٬ افزایش وام ودیعه مسکن نخبگان٬ افزایش وام‌های دانشجویان متاهل٬ کمک در تجهیز٬ تکمیل و بهسازی خوابگاه‌های متاهلی٬ ارایه کمک‌های راهبردی در جهت توسعه صندوق‌های فعلی قرض‌الحسنه خیران و استفاده از ظرفیت‌های ماده ۶۳ جهت ساخت خوابگاه‌های متاهلی، ۹ برنامه حمایت‌گرانه این صندوق است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این‌که ذیل این ۹ برنامه پیشنهاداتی وجود دار، ٬ اظهار داشت: برای کمک و تکمیل و تجهیز بهسازی خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی برای پنج سال، ساخت ۱۰ هزار خوابگاه دارای واحدهای ۷۰ متری برای پنج سال پیشنهاد شده است که ۲۰ هزار زوج را در بر می گیرد.

محمدی یادآور شد: هزینه در نظر گرفته شده برای این بخش حدود هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای کمک به تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی تجهیز ۱۰ هزار خوابگاه متاهلی را نیز در برنامه داریم که برای این حوزه هزار میلیارد تومان برای پنج سال نیاز است. برای افزایش مقدار و تعداد وام‌های ودیعه مسکن از پیشنهادات ما برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر٬ واحدهای ۷۰ متری و واحدهای ۱۰۰ متری در سایر شهرها بوده است که حدود هزار میلیارد تومان برای این حوزه بودجه مورد نیاز است.

بنابرگزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت،  رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: برخورداری دانشجویان دستیاری پزشکی از بیمه تکمیلی چون بعد از ازدواج می‌تواند دانشجویان را حمایت کند. برای افزایش وام ازدواج دانشجویی پیشنهاد ما برای ۱۰ هزار نفر دانشجو به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در عرض پنج سال بوده است.

محمدی ادامه داد: برای پنج هزار دانشجو افزایش سرانه حق اولاد نیز پیش بینی می شود تا در پنج سال آینده در بحث سیاست جمعیتی بتوانیم کشور را از شرایط فعلی خارج کنیم.

نشست ۲ روزه مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا