سید مجید پوراحمدی: رونق اقتصاد هنر از اهداف دولت سیزدهم و صندوق هنر است

مجید پوراحمدی از برنامه ریزی‌های صندوق اعتباری هنر برای رونق گردش اقتصادی هنرمندان و رفع مشکلات معیشتی آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجید پوراحمدی مدیر صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق هنر قصد دارد که عرصه فرهنگ و هنر را به صورت پویا در ذهن مردم جا بیندازد و دنبال تبلور شخصیت اقتصادی هنرمندان است.

به گفته این مدیر، عدالت خواهی، شفافیت، اصلاح فرآیندها، تعامل بین بخش‌ها برای تحقق اهداف و حمایت از اقشار ضعیف جامعه جزء برنامه‌های دولت سیزدهم است که در برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم انعکاس یافت.

برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات معیشتی و آرامش خاطر اهالی فرهنگ و هنر، پرهیز از تمرکزگرایی، تقویت صنایع خلاق فرهنگی و توجه به اقتصاد هنر از چشم انداز‌هایی است که صندوق هنر در راستای عمل به اهداف فرهنگی دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار داده است.

پوراحمدی می‌گوید: میخواستیم مسیر صندوق را از اتکا به دولت برهانیم و به سازمان مستقل برسیم. در همین راستا برای توانمندسازی هنرمندان تلاش می‌کنیم. محصولات فرهنگ و هنر را به سمت تجاری پیش خواهیم برد و آثار هنرمندان ایران را در سال آینده در داخل و جهان معرفی خواهیم کرد. قرار بر این است که فراخوان ایده و نظر در اقتصاد هنر منتشر و از نظرات ناب استفاده کنیم.

شبکه سازی پلتفرم ها، تدوین شهرک‌های هنری، تاسیس شرکت زیباسازی شهری و احداث یک شرکت بیمه برای بخش هنرمندان، از دیگر اهداف صندوق اعتباری هنر در سال جدید خواهد بود.

پوراحمدی همچنین از تشکیل یک اطلس برای تولید و عرضه آثار هنری خبر داد و اظهار کرد: تقویت و ساماندهی گالری هتل‌ها و متمرکز کردن حراج‌های هنری براساس یک دستورالعمل خاص سال آینده توسط صندوق اعتباری هنر برگزار می‌شود.

بر اساس اظهارات پوراحمدی، صندوق اعتباری هنر ۸۹ هزار و ۲۸۷ نفر عضو دارد. حدود ۲ هزار و ۸۶۵ نفر هم جدیدا به صندوق اضافه شده اند. ۷۳ هزار و ۴۱۸ نفر هنر کارت گرفته اند، بیش از ۴۳هزار نفر بیمه تامین اجتماعی دارند. ۲ هزار و ۶۸۳ نفر هم مستمری بگیران صندوق هستند. ۵۰۰ نفر هم از خدمات طرح تکریم بهره می‌برند. عضویت فعالان قرآنی در صندوق هنر هم از پیش وجود داشت، اما در اساسنامه قید نشده بود.

مدیر صندوق هنر ایجاد معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر را یکی از مهمترین گام‌ها برای تحقق اهداف فرهنگی معرفی کرد و گفت: برای رسیدن به پویایی اقتصاد هنر لازم بود که با برنامه دقیق وارد عمل شویم. خوشبختانه امسال ماهانه تکریم بگیران از ۸۰۰ هزار تومان به یک میلیون و دویست هزار تومان و ماهانه مستمری بگیران هم از ۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

واحد نامداران هم با ۸۶۲ نفر از عضو که همگی دارای نشان درجه یک هنری هستند، به منظور ارائه خدمات با توجه به شرایط فیزیکی آن‌ها تشکیل شده است. آئین‌نامه صندوق هم نیاز به بازنگری دارد که سال آینده انجام خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنکاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا