با سورتمه تهران؛ سرعت و هیجان در کوهپایه را تجربه کنید

انتشارات موفقیت‌شناسی

تا یک هفته دیگر روزهای تعطیل زیادی پیش رو دارید. اگر می‌خواهید دور خانه نشینی در این هوای مفرح بهاری را قلم بگیرید برای یک تفریح جانانه نیمروزی می‌توانید روی هیجان انگیزترین مرکز تفریحی تهران حساب کنید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، گلابدره بعد از جمشیدیه به عنوان مرتفع ترین بوستان تهران معرفی می‌شود. برای لذت بردن از سورتمه ریلی دربند باید به شرقی‌ترین نقطه این پارک بروید. اگر فکر می‌کنید امکانات این بوستان تنها به سورتمه‌اش خلاصه می‌شود سخت در اشتباه هستید. بیشتر کسانی که تجربه گشت و گزار در میان هوای دلپذیر و امکانات مختلف آن را داشته‌اند یک جورهایی مشتری ثابت این مرکز تفریحی شده‌اند. اگر در روزهای عید مهمان شهرستانی دارید پیشنهاد ما این است که این مهمانان عزیز را مهمان این مرکز تفریحی خاطره انگیز کنید و از سورتمه سواری بر فراز دامنه های تهران لذت ببرید.

اول ایمنی بعد تفریح!

خیلی از ما تا اسمی از وسایل تفریحی می‌آید پیش از هر چیز به ایمنی آن فکر می‌کنیم. حالا اگر قرار باشد میزبان باشیم و عده‌ای را مهمان این مرکز تفریحی کنیم که دیگر تا خیال مان از این بابت راحت نشود قدم از قدم بر نمی داریم. اینجا ما به شما می گوییم که می‌توانید در امنیت کامل از حرکت سریع این سورتمه های زرد روی ریل های هوایی لذت ببرید. سورتمه تهران در سال 1392 و بنا بر استانداردهای ایمنی روز جهان ساخته شد. طول مسیر سورتمه 850 متر است که واگن ها روی آن با سرعت 40 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. این سرعت در ارتفاع خیلی بیشتر از زمانی است که با همین میزان سرعت در ماشین و در خیابان رانندگی می‌کنید. برای هر واگن صندلی های استاندارد، کمربند ایمنی و ترمز تعبیه شده است. بین خودمان بماند خیلی ها آن بالا که هستند تاب و تحمل همین 40 کیلومتر بر ساعت را نمی‌آورند و مدام روی ریل‌ها ترمز می‌کشند تا نفس‌شان کمی سر جایش بیاید و بتوانند به مسیرشان ادامه بدهند. تورکشی های فنسی شکل اطراف مسیر ایمنی این وسیله تفریحی را چند برابر می‌کند.

در مجتمع سورتمه تهران چه تفریحاتی در انتظار شماست؟

سورتمه تهران در دامنه کوه ها بلند گلابدره قرار گرفته است. این منطقه آب و هوای دلپذیری دارد که به شما یادآوری می‌کند تهران فقط در سرب های رقصان در هوا و گره کور ترافیک خیابان هایش خلاصه نمی‌شود. وقتی سوار بر واگن های زرد رنگ سورتمه تهران می‌شوید از آن ارتفاع می‌توانید منظره زیبا و چشم انداز فراخی از تهران را زیر پایتان ببینید. در مجتمع سورتمه تهران تفریح به همین موارد خلاصه نمی‌شود. سافاری وحشت، سینما پرواز، ماشین برقی و دیگر امکانات بوستان گلابدره در کنار هم تجربه‌ای مفرح و پر هیجان را برای شما به یادگار می گذارند. این مرکز تفریحی در نزدیکی رستوران ها و قهوه خانه های دربند قرار گرفته است و با طی مسیر کوتاهی می‌توانید برای صرف غذا یا خوراکی های مخصوص کوهپایه و صرف چای دیشلمه لب سوز لب دوز به این منطقه تفریحی شمال تهران هم سری بزنید.

چه کسانی نمی توانند از امکانات سورتمه تهران استفاده کنند؟

سنگین وزن ها برای سورتمه سواری با محدودیت رو به رو هستند. اگر وزن شما بیشتر از 120 کیلوگرم است متاسفانه باید قید سورتمه سواری را بزنید. اما از دیگر امکانات مانند سافاری وحشت و سینما پرواز می توانید استفاده کنید. سوار شدن به سورتمه برای کسانی که روحیه حساسی دارند و سابقه بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی هم در کارنامه سلامت شان دیده می شود چندان مناسب نیست. مجتمع سورتمه تهران به دلیل قرار گرفتن در شیب دامنه کوه گلابدره مناسب افراد سالخورده هم نیست. البته مسن تر های فامیل را می‌توانید با خودرو به کوهپایه بیاورید اما پیاده‌روی در این شیب حتما برای آن ها با دردسر و پادرد و کمر درد همراه خواهد بود. زنان باردار و کودکان هم به سادگی نمی توانند در این شیب پیاده روی کنند. البته در این بوستان امکاناتی مانند آلاچیق، زمین های ورزشی و زمین های چمن کاری شده تعبیه شده است و این افراد می توانند همراه خانواده شان برای یک تفریح نیمروزه به این بوستان بیایند.

قیمت بلیط برای استفاده از امکانات سورتمه تهران چقدر است؟

 هر سورتمه تنها برای یک نفر تعبیه شده است. اما کودکان زیر 8 سال از این قاعده مستثنا هستند. اگر کودک زیر 8 ساله تان همراه شما سوار واگن شود نیازی به پرداخت هزینه بلیط برای فرزندتان نیست.

قیمت بلیط سورتمه تهران برای هر نفر 40 هزار تومان است که البته در روزهای تعطیلات عید نوروز ممکن است اندکی افزایش قیمت داشته باشد. هزینه بلیط برای سافاری وحشت و سینما پرواز هم 30 هزار تومان اعلام شده است. سورتمه تهران کار خودش را معمولا از ساعت 15 آغاز می کند و فعالیتش تا ساعت 21 ادامه دارد. این برنامه در روزهای تعطیل و نوروز تغییر می کند. برای اطلاع از فعالیت این مرکز تفریحی می توانید با شماره تلفن 021-24557 تماس بگیرید.

چطور به سورتمه تهران برویم؟

اگر از اپلیکیشن های مسیریاب استفاده می کنید کافی است نشانی خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار و خیابان شکیبایی را به این برنامه بدهید. اگر از مترو برای رفتن به این مجتمع تفریحی استفاده می کنید باید در ایستگاه تجریش از قطار پیاده شده و به سمت خیابان دربند در میدان تجریش بروید و باقی مسیر را با تاکسی طی کنید. بوستان گلابدره به سهولت برای گردشگران نوروزی قابل دسترسی است. برای بازگشت از این بوستان می توانید از تاکسی های خطی و اینترنتی استفاده کنید و خودتان را به پایانه میدان تجریش یا دربند برسانید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا