هادی طحان نظیف: لایحه بودجه ۱۴۰۱ قانون شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی طحان نظیف پنجشنبه ۱۹ اسفند اعلام کرد که متن رسمی مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به شورای نگهبان رسیده و جلسات رسمی بررسی آن در شورا از همان روز به‌صورت فشرده آغاز خواهد شد.

سه‌شنبه ۱۷ اسفند پس از ۱۷ روز و برگزاری ۲۸ نشست علنی، بررسی لایحه بودجه به پایان رسید.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱ صبح روز ۲۱ اسفند در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود.

سخنگوی شورای نگهبان نیز همان روز اعلام کرد «اعضای این شورا در نوبت‌های صبح، عصر و شب به صورت جامع و دقیق در حال فعالیت هستند تا بررسی بودجه تمام شود.»

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس ۲۳ اسفند گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ امروز در دو نوبت نشست دارد تا ایرادهای شورای نگهبان به لایحه بودجه را که غیررسمی اعلام شده، بررسی کند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم همان روز اعلام کرد شورای نگهبان تاکنون ایرادهایش به ۴ تبصره لایحه بودجه را به مجلس فرستاده.

نمایندگان در جلسه ۲۵ اسفند گزارش کمیسیون تلفیق درمورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را در دستور کار داشتند و پیش از ظهر همان روز، ایرادهای شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده را رفع کردند.

پس از این بود که سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش می‌کنیم نهایتا تا فردا نظر این شورا درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ را اعلام کنیم.

برخی ایرادهای شورای نگهبان درباره موضوع ارز ترجیحی، واردات خودرو و معافیت های سربازی بود.

واردات خودرو با ایراد هیئت عالی نظارت مواجه شد که مجلس بند مربوط به آن را اصلاح کرد.

رئیس مجلس تلویحا در نشست علنی همان روز گفت: اگر مجمع تشخیص مصلحت به این بخش ایرادی وارد کرد، نمایندگان بپذیرند تا نظر مجمع اعمال شود.

بند مرتبط با معافیت سربازی هم به علت لزوم هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح از لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا