ویژگی مشترک دانش آموزان موفق در کنکور چیست؟

انتشارات موفقیت‌شناسی

دغدغه قبولی در کنکور و موفقیت فرزندان همواره از مهمترین نگرانی های والدین به شمار می رود و عمده خانواده های ایرانی در این مرحله از زندگی و رشد فرزندان، مقدمات و مراقبت های ویژه را برای پشت کنوکوری ها به کار می گیرند، اما دقیقا چه رفتاری از والدین می تواند نتیجه بهتری را برای فرزند رقم بزند؟

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، تجربه ثابت کرده است اکثر شیوه هایی که والدین به عنوان تمهیدات فرزند پشت کنکوری خود می اندیشند و به آن معتقدند جواب معکوس داده و کمتر دانش آموزی است که با این حجم از مراقبته ها و تحت استرس آزمون، رتبه قابل قبولی در کنکور کسب کند.

یک کارشناس و طراح سوال تیزهوشان با تشریح وضعیت دانش آموزان مختلف طی سال ها و بر اساس تحقیق کمی می گوید: ویژگی مشترک تمامی افرادی که در طی این سال ها در دانشگاه ها با رتبه خوب قبول شده اند هوش نیست به طوری که دیده شده دانش آموزانی که از هوش بالایی برخوردار بودند این موفقیت را کسب نکردند و در مقابل دانش آموزانی با هوش کمتر توانستند در کنکور قبول شوند. 

کوشا صمیمی افزود: تلاش کردن نیز از جمله ویژگی مشترک افراد موفق در کنکور نبوده زیرا دانش آموزانی بودند که با تلاش فراوان نتوانستند در کنکور قبول شوند اما دانش آموزانی در ماه های آخر راهکارهای خواندن را یاد گرفتند و توانستند از سد کنکور عبور کنند و خانواده ها شاهد موفقیت آنان بودند.

مدیرموسس و مدیرعامل موسسه کوشاهوش والدین و محیط را علت اصلی موفقت در کنکور معرفی کرد و گفت: این دانش آموزان پدر و مادر و محیطی داشتند که از آن ها حمایت کرده است؛ این والدین بارها و بارها به فرزندان خویش این نکته را القا کرده اند که نتیجه برایشان اصلا مهم نیست بلکه تلاش فرزند در این سن کم بسیار ارزشمند است.

صمیمی خطاب به والدین تاکید کرد: مطالعات نشان می دهد اگر پدر و مادرها بتوانند این ذهنیت را به دانش آموزان القا کنند مطمئنا بهترین نتیجه را خواهند گرفت.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا