اینترنت 5G چیست؟/ آیا اینترنت 5G دلیل اصلی شیوع ویروس کرونا است؟

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با انتشار اخبار توسعه فناوری 5G بسیاری از کاربران در دنیا برای دسترسی به این نسل از اینترنت لحظه‌شماری می‌کردند و منتظر عرضه هرچه سریع‌تر آن بودند. اما همزمانی عرضه این فناوری با شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برخی افراد سوءاستفاده‌گر با ایجاد تئوری‌های توطئه ذهن کاربران سراسر جهان را درگیر کنند.

یکی از دلایل اصلی گسترش این توطئه‌ها عدم اطلاع کافی افراد از ماهیت این فناوری است. برای مثال، مانور اصلی توطئه‌گران تأثیر فرکانس‌های فناوری 5G بر روی سیستم ایمنی بدن است و بسیاری از اشخاص نیز این مسئله را باور دارند، با این حال باید اظهار داشت که فرکانس ایجاد شده توسط نسل پنجم فناوری اینترنت همراه از فرکانس منتشر شده توسط برج‌های تلفنی کمتر است.

هر آنچه باید از 5G بدانیم

این فناوری در سه قالب عرضه می‌شود که قالب اولیه فرکانسی مشابه به فناوری نسل چهارم دارد که مطابق با ۶۰۰ الی ۷۰۰ مگاهرتز است. قالبی که این فناوری را در سطحی متوسط عرضه می‌کند قدرت فرکانسی مطابق با ۲.۵ الی ۳۷ گیگاهرتز را دارد که در حال حاضر نیز توسط بسیاری از برجک‌های ارتباطی تلفن تولید می‌شود. در آخر قدرتمندترین فرکانس تولید شده توسط نسل پنجم اینترنت همراه تنها ۲۵ الی ۳۹ گیگاهرتز فرکانس دارد.

با وجود آن‌که تحقیقات امکان آسیب‌پذیری بدن انسان توسط فرکانس‌های مختلف را اثبات کرده‌اند، اما این امر تئوری توطئه در رابطه با 5G را به اثبات نمی‌رساند. در واقع تحقیقات همچنین ثابت کرده‌اند که فرکانس‌های مختلف اینترنتی تا ۶۰ گیگاهرتز توانایی عبور از بدن را ندارند و در نتیجه تنها برخورد آن‌ها با لایه خارجی بدن است و نمی‌توانند آسیبی به سیستم امنیتی بدن برسانند. به دنبال همین مسائل تصمیم گرفته شده است گزارشی کامل در رابطه با فناوری پر سر و صدای 5G وضع شود تا کاربران بتوانند با علمی بیشتر شرایط مربوط به این فناوری را بسنجند.

اینترنت 5G چیست؟

اینترنت 5G در واقع یک پیشرفت چشمگیر و ستودنی است. این فناوری که به ترجمه تحت‌اللفظی “نسل پنجم” نام دارد عنوانی خلاصه شده از Fifth Generation است. فناوری اینترنت همراه نسل پنجم از اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه شد، اما امسال با شیوع ویروس کرونا و گسترش شایعات بیشتر از همیشه سر زبان‌ها قرار گرفت.

باید اظهار داشت که اینترنت همراه نسل پنجم تنها به دلیل افزایش سرعت و توطئه‌ها مورد توجه قرار ندارد؛ مهم‌ترین نکته در رابطه با 5G توسعه فناوری هوشمندسازی شهری است و با کمک نسل جدید اینترنت حالا بسیاری از گجت‌های مختلف می‌توانند همواره به اینترنت متصل شوند و مسیری جدید در دنیای فناوری را آغاز کنند.

امکانات اینترنت 5G

نکاتی در رابطه با اینترنت 5G:

  • تا ۱۰ گیگابایت نرخ ارسال داده در ثانیه؛ این فناوری بین ۱۰ الی ۱۰۰ درصد از 4G و 4.5G سریع‌تر است
  • بیش از ۱۰۰۰ برابر پهنای باند برای هر واحد منطقه
  • امکان اتصال دستگاه‌ها به شبکه تا بیش از ۱۰۰ برابر (نسبت به 4G)
  • کاهش ۹۰ درصدی در استفاده از انرژی شبکه

سرعت اینترنت 5G چقدر است؟

اینترنت 5G در بهترین حالت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه سرعت دارد. این فناوری ۱۰ الی ۱۰۰ درصد سریع‌تر از نسل پیشین خود عمل می‌کند. علت این سرعت بالا استفاده صحیح از پهنای باند و میزان مناسب فرکانس ارسال شده است. شرایط اعمال شده روی این فناوری باعث می‌شود کیفیت اینترنت افزایش پیدا کند و همچنین گنجایش آن گسترش یابد. با این وجود سرعت اینترنت در مکان‌های مختلف یکسان نخواهد بود. برای مثال تحقیق صورت گرفته در آمریکا سرعت اینترنت را در چند محل آزمایش کرده بود.

سرعت اینترنت 5G

نتیجه آزمایش صورت گرفته در شهرهای مختلفف آمریکا به شرح ذیل است:

  • لاس وگاس ۲۲۰ مگابایت بر ثانیه
  • لس‌آنجلس ۳۵۰ مگابایت بر ثانیه
  • دالاس ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه
  • شیکاگو ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه
  • مینیاپولیس ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه

این نتایج سرعتی مطابق با ۱۰ الی ۵۰ برابر بیشتر از 4G را به نمایش می‌گذارند.


نرخ پایین تأخیر در 5G چیست؟

فناوری 5G نرخ تأخیر فوق‌العاده کمی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این یعنی تأخیر بین زمان ارسال پیام تا زمان دریافت آن داده از ۲۰۰ میلی‌ثانیه در 4G به ۱ میلی‌ثانیه رسیده است. در حقیقت ارسال هر پیام با فناوری 5G به معنای واقع کلمه یک هزارم ثانیه به طول می‌انجامد. این در حالی است که میانگین واکنش انسان به یک محرکه نمایشی ۲۵۰ میلی‌ثانیه یا همان یک چهارم ثانیه است. اینترنت 5G حالا ۲۵۰ بار از یک انسان سریع‌تر است.

فواید اینترنت 5G

مواردی که می‌توانند استفاده بهینه‌ای از کاهش نرخ تأخیر فناوری نسل پنجم شوند شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • ارتباط وسایل نقلیه با وسایل نقلیه دیگر یا با فناوری‌های هوشمند
  • توسعه همه‌جانبه بازی‌های واقعیت مجازی
  • عمل‌های جراحی از راه دور
  • ترجمه همزمان هوش‌های مصنوعی

تفاوت 5G و 4G چیست؟

نسل پنجم شبکه اینترنت‌های بی‌سیم درواقع یک انقلاب در فناوری به حساب می‌آید که دنیای خود را از محدودیت به اینترنت تلفن‌های همراه، به توسعه علم اینترنت اشیاء تغییر داده است. تغییرات اصلی نسل پنجم نسبت به 4G فراتر از سرعت است و با وجود این فناوری اینترنت اشیاء و ارتباطات توسعه فوق‌العاده‌ای را به خود خواهند دید.

توسعه فناوری 5G

برای مثال نرخ تأخیر پایین یک پیشرفت چشمگیر برای گجت‌هایی است که داده‌های خود را به صورت زنده از فضا‌های ابری دریافت می‌کنند. این قابلیت می‌تواند برای اتومبیل‌های خودران بسیار کارآمد باشد. اینترنت نسل جدید همچنین می‌تواند صد برابر بیش از 4G پذیرای دستگاه‌های مختلف باشد. این فناوری قادر است در هر یک کیلومتر مربع از یک میلیون دستگاه پشتیبانی کند. مصرف کم انرژی اینترنت‌های نسل پنج نیز باعث می‌شود گجت‌های مختلف بدون نیاز به کمک انسان فعالیت خود را برای سال‌ها ادامه دهند.


مروری بر فناوری اینترنت‌های بی‌سیم در نسل‌های مختلف

در چهار دهه گذشته گوشی‌های همراه بیش از هر فناوری دیگری زندگی ما انسان‌ها را تغییر داده‌اند و می‌توان گفت خود این گجت‌ها نیز بیشترین تغییرات را به خود دیده‌اند. این انقلاب‌های فناوری نحوه زندگی انسان را تا ابد با تحول مواجه کرده است و دسترسی افراد را به موارد زیادی باز گذاشته است. در ادامه مروری بر نسل‌های مختلف فناوری‌ها صورت گرفته تا کاربران بدانند هر نسل با خود چه امکاناتی را به همراه داشت و چه تغییراتی را به وجود آورد.

  • اینترنت نسل اول یا همان 1G، آغاز راه شبکه اینترنت‌های بی‌سیم در سال ۱۹۷۹ بود و قابلیت برقراری تماس را به زندگی انسان‌ها آورد.
  • نسل دوم اینترنت‌های بی‌سیم، 2G، به افراد این امکان را داد که از سال ۱۹۹۱ به بعد برای یکدیگر پیام متنی ارسال کنند.
  • فناوری 2.5G و 2.75G امکاناتی بیشتر همانند GPRS و EDGE را به بازار آورد.
  • نسل سوم اینترنت، 3G، در سال ۱۹۹۸۸ با توسعه اینترنت ارتباط گوشی‌های همراه را گسترش داد.
  • در ادامه فناوری 3.5G، برای بار اول اینترنت را به گوشی‌های همراه آورد و مرز‌های ارتباط را جابه‌جا کرد.
  • سپس در سال ۲۰۰۸، نسل چهارم اینترنت امکان ارسال تمامی نوع داده‌ها را فراهم کرد.
  • نسل 4G LTE نیز سرعت فناوری سال ۲۰۰۸ را دو برابر کرد و دسترسی کاربران را افزایش داد.
  • حالا نسل پنجم شبکه اینترنتی تمامی مرز‌ها را رد کرده و محدودیت اتصال به گوشی‌های همراه را از میان برداشته است. این فناوری حالا دیگر با تمامی گجت‌های هوشمند در ارتباط خواهد بود.

همان‌طور که در بالا ذکر شد با فناوری 5G توضیح داده شد، کسب اطلاعات کافی از اینترنت نسل پنجم به کاربران کمک می‌کند تا آن‌ها آشنایی بیشتری با مباحث روز دنیای فناوری داشته باشند. تا به امروز به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی و همچنین سوءاستفاده برخی افراد برای بازی با ذهن کاربران باعث شده شایعات زیادی در رابطه با فناوری 5G مطرح شود.

متأسفانه کاربرانی در سراسر دنیا وجود دارند که حتی از مسائل ساده‌ای همانند کارایی این فناوری خبر ندارند و این امر باعث می‌شود آتش شایعات حول محور این فناوری گسترش پیدا کند. به دنبال این مسائل و برای توسعه دانش جمعی کاربران تصمیم گرفته شد سری گزارشاتی در رابطه با فناوری نسل پنجم اینترنت تهیه شود تا کاربران بدانند با چه نوعی از فناوری در ارتباط هستند و باید چه انتظاراتی را از توسعه نسل اینترنت‌ها داشت.

اینترنت نسل پنجم 5G

اینترنت 5G می‌تواند از تمامی قابلیت‌های موجود در سرویس‌های شبکه اینترنت محلی مانند LAN و همچنین شبکه اینترنت خارجی مثل WAN پشتیبانی کند. چنین امکاناتی به دلیل وجود پشتیبانی از قابلیت سرویس‌های مختلف از جمله WiFi، Z Wave، Lora، 3G و 4G فراهم شده است. همچنین باید اظهار داشت که فناوری نسل پنجم اینترنت‌های همراه هوشمندتر است.

این فناوری به طریقی تنظیم شده تا اینترنت را بین برنامه‌ها بر اساس نیاز اصلی آن‌ها تقسیم کند و مصرف انرژی را کاهش دهد. چنین هوشمندسازی به اپراتورها اجازه می‌دهد با مصرف کمتر انرژی کنترل بیشتری بر روی شبکه هوشمندسازی شهری داشته باشند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به کارایی‌های این فناوری انداخته خواهد شد و تأثیر آن بر بازار گوشی‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کاربرد اصلی فناوری 5G چیست؟

هر نسل جدیدی از شبکه اینترنت‌های بی‌سیم به همراه مقدار زیادی قابلیت‌ها و کاربردها عرضه می‌شوند. فناوری 5G از این قاعده مستثنا نیست و تمرکز بسیاری را بر روی اینترنت اشیاء و توسعه هوش‌های مصنوعی قرار داده است. اگر بخواهیم برخی از پیشرفت‌های این فناوری را نام ببریم باید آن‌ها را به این گونه توصیف کنیم:

  • بهبود و توسعه پهنای باند از سال ۲۰۲۰
  • قدرت اتصال فوق‌العاده و ستودنی به سیستم اینترنت اشیاء
  • نرخ تأخیر بسیار پایین در اتصال به دستگاه‌ها و ارسال داده‌های مختلف

از آن‌ جایی که برخی دستورات اجرایی بر روی خودروهای هوشمند و خودران نیازمند سرعت بسیار بالا برای انجام صحیح عملیات هستند، می‌توان گفت از برترین کاربردهای نسل پنجم اینترنت هدایت این نوع اتومبیل‌ها است.

فناوری نسل پنجم اینترنت


پیدایش فناوری 5G از چه زمان آغاز شد؟

نام فناوری 5G به گوش بسیاری از افراد تازه می‌نشیند و خیلی از کاربران گمان دارند این پیشرفت در توسعه اینترنت به تازگی صورت گرفته است. اما نکاتی است که هر کاربری نیاز دارد بداند:

  • شرکت ITU R از سال ۲۰۱۲ پروژه‌ای را برای توسعه 5G با عنوان IMT for 2020 and Beyond آغاز کرد.
  • کشورهای ژاپن و کره جنوبی از سال ۲۰۱۳ در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه این فناوری بوده‌اند.
  • شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و اریکسن از سال ۲۰۱۳ مدل‌های اولیه خود برای توسعه اینترنت نسل پنج را آغاز کردند.
  • شرکت‌های اریکسن و تلیاسونرا از سال ۲۰۱۸ این فناوری را به استکهلم و تالین رساندند.
  • نسل پنجم اینترنت از اوایل ۲۰۱۹ در برخی مناطق آمریکای شمالی فراهم بود.
  • شرکت مخابراتی Deutsche Telekom نیز از سال ۲۰۱۹ فناوری 5G را در برلین، دارشتاد، مونیخ و بون عرضه کرد.

در مجموع باید اظهار داشت که زمان عرضه نهایی و کامل فناوری 5G سال ۲۰۱۹ بود با این حال این اولین باری نبود که نام این سرویس به گوش مردم می‌رسید و نسل پنجم اینترنت‌ها از سال‌ها پیش در حال آماده‌سازی بود.


وضعیت گوشی‌های هوشمند پس از 5G

بر اساس اطلاعات به دست آمده در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از فناوری نسل پنجم اینترنت به بازار می‌آیند که عموم آن‌ها ابتدا در آمریکای شمالی عرضه خواهند شد.

قیمت گوشی‌های 5G

در مقابل شرکت‌های گوشی‌سازی تلاش کردند با ساخت تلفن‌های همراه زیر ۵۰۰ دلار به کاربران اظهار کنند که برخورداری از فناوری 5G می‌تواند ارزان باشد. این در حالی است که چنین مبلغی همچنان برای گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده زیاد به حساب می‌آید.

سرعت گسترش فناوری 5G در جهان

استفاده این پروژه با نسل‌های گذشته بسیار تفاوت دارد، در حالی که اینترنت‌های نسل سه و چهار عموماً محدود به اتصال گوشی‌های هوشمند بودند و انرژی آن‌ها صرف اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارها می‌شد، انتظار می‌رود که بخش عمده مصرف اینترنت 5G مختص به اینترنت اشیاء باشد.

گسترش 5G در جهان

در مجموع انتظار می‌رود تعداد کاربران این فناوری از ۲۰۰ میلیون در سال ۲۰۱۹ به ۱.۰۲ میلیارد نفر تا سال ۲۰۲۳ برسد. برخی تحقیقات همچنین مدعی شده‌اند که فناوری 5G می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ به ۱.۹ میلیارد نفر سرویس‌دهی داشته باشد. در صورت تحقق این امر، فناوری نسل پنجم اینترنت به سریع‌ترین نسل در توسعه دسترسی تبدیل خواهد شد.


معنای 5G برای کاربران چیست؟

فناوری نسل پنجم اینترنت تنها به معنای سریع شدن اینترنت همراه کاربران نخواهد بود بلکه بیشتر به آن معنی است که افراد حالا می‌توانند گجت‌ها و دستگاه‌های بیشتری را همواره به اینترنت متصل نگه دارند. یک خانه هوشمند و یک اتومبیل خودران از مواردی هستند که با استفاده از فناوری 5G می‌توانند به‌طور مدام به اینترنت وصل باشند.

تاثیر 5G بر روی انسان


آیا فناوری 5G ایمن است؟

نسل چهارم اینترنت امروزه از فناوری USIM برای برقراری امنیت اطلاعات رد و بدل شده بین کاربر و شبکه اینترنتی استفاده می‌کند. وجود چنین سیستم امنیتی وابسته به سیم‌کارت‌ها و یا تراشه‌های UICC است. چنین قابلیتی برای برقراری امنیت اطلاعات کاربران بسیار حیاتی و مهم است. بر طبق اطلاعاتی که تا به امروز منتشر شده نسل پنچم اینترنت‌ها نیز از سرویس مشابه‌ای استفاده می‌کند چرا که این قابلیت یک سرویس احراز هویت دو طرفه و مطمئن است.

امنیت فناوری 5G

البته باید اظهار داشت که استاندارد احراز هویت برای شبکه اینترنت نسل پنجم متفاوت است و در سال ۲۰۱۸ به صورتی متفاوت تنظیم شد. امنیت فناوری 5G به دلیل اتصال گسترده آن به اینترنت اشیاء اهمیت بسیار بالایی دارد و در نتیجه از سیستم اجرایی بر روی 4G توسعه‌یافته‌تر است.


تأثیر پیاده‌سازی 5G بر روی شرکت‌های مخابراتی

پیاده‌سازی زیرساخت‌های فناوری نسل پنجم برای اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی می‌تواند کمی دردسرساز باشد چرا که فراهم بودن سرویس اینترنتی 3G و 4G همچنان ضروری است. این شرکت‌های نیاز دارند تا دکل‌هایی را با فرکانس ۶ الی ۳۰۰ گیگاهرتز در مناطق مختلف قرار دهند تا بتواند پهنای باند لازم را حفظ کند.

دکل‌های مخابراتی 5G

شرکت‌های مذکور همچنین برای دسترسی به نرخ تأخیر مورد نیاز باید پایه ایستگاه‌های خود را با فیبر نوری تشکیل دهند. از طرف دیگر به دلیل هوشمندی فناوری نسل پنجم و کاهش چشمگیر استفاده از انرژی توسط اینترنت این نسل شرکت‌های مخابراتی پس از اجرای سرویس مورد نظر دیگر خرج و هزینه زیادی را نخواهند پرداخت و میزان هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.


در آخر باید اظهار داشت که این فناوری در کنار سرعت بخشیدن به زندگی روزمره انسان، آن را بیشتر به سمت فناوری می‌کشاند و اینترنت اشیاء موج جدیدی از توسعه را به خود خواهند دید. این فناوری به راحتی می‌تواند راه عرضه همگانی اتومبیل‌های خودران را باز کند و در نتیجه نیاز به رانندگان کاهش پیدا خواهد کرد.

فواید فناوری 5G

کاربران همچنین می‌توانند مدیریت بهتری بر روی خانه‌های هوشمند داشته باشند و در نتیجه گجت‌ها پیشرفت بیشتری خواهند کرد. با توسعه سرعت و قدرت این فناوری، هوش‌های مصنوعی بستر رشد بهتری را پیدا می‌کنند و در نتیجه زندگی انسان‌ها از آن چه که به نظر می‌آید بیشتر به ربات‌ها، هوش‌های مصنوعی و فناوری وابسته خواهد شد.

هنگامی که صحبت از تئوری توطئه می‌شود، ما باید به عجیب‌ترین چیز‌های موجود در جهان فکر کنیم. این تئوری‌ها به قدری عجیب هستند که اصلا نمی‌توان در حالت عادی به آن‌ها فکر کرد. از انواع آن می‌توان به تئوری‌های پاگنده، زمین مسطح، آدم فضایی‌ها در دولت آمریکا و واکسن اشاره کرد.

اما این بار قرعه به نام دو گزینه مشهور این روز‌ها افتاده است. مطمئنا نام ویروس کرونا و اینترنت نسل پنجم (5G) را شنیده‌اید. شاید در نگاه اول به نظر شما این دو هیچ قسمت مشترکی با یکدیگر نداشته باشند، اما باید به شما بگوییم از دید یک نظریه پرداز توطئه حتی این دو نیز می‌توانند مرتبط باشند.

سال ۲۰۲۰ تا همین حالا نیز مملو از اتفاقات بد و غیرقابل پیش‌بینی بوده و وجود چنین نظریه‌های عجیبی می‌تواند همه چیز را بدتر از گذشته کند. در این گزارش سعی داریم با بررسی نظریه‌های مطرح شده، آن‌ها را اعتبارسنجی کرده و از کارشناس مربوطه نیز سوال‌هایی در این باره بپرسیم.

تئوری توطئه اینترنت 5G و ویروس کرونا

ابتدا باید برای شما به طور خلاصه تئوری ارتباط اینترنت 5G و ویروس کرونا را توضیح دهیم. با توجه به گفته‌های نظریه پردازان توطئه، اشعه EMF ناشی از برج‌های سلولی تازه مستقر شده 5G، باعث ایجاد انواع آسیب به بدن انسان شده و پیشرفت گسترده فناوری سلولی موجب پایانی عذاب‌آور برای انسان می‌شود. اما این فقط نیمی از معادله است. نظریه پردازان توطئه سوگند می‌خورند که 5G ظاهراً به طور مستقیم با گسترش جهانی COVID-19 مرتبط است.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟

در ادامه این نظریه گفته می‌شود که دلیل استقرار زیرساخت‌های 5G در سراسر جهان بدون هیچ‌گونه محدودیت عمومی، واکسن کرونا است که بیل گیتس به طور پنهانی در حال تولید آن است. ظاهراً این واکسن حاوی نانوذرات و تراشه‌هایی است که به او امکان می‌دهد به لطف آن جهان را کنترل کند. اگر این کافی نباشد، اشعه 5G برای سرخ کردن مغز شما کافی تلقی می‌شود.


نظریه شماره ۱

اینترنت 5G موجب گسترش ویروس کرونا می‌شود

همین ابتدا باید بگوییم که این نظریه درست نیست. هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند زمینه‌های الکترومغناطیسی، سیگنال‌های رادیویی یا سلولی به گسترش ویروس میکروسکوپی SARS-CoV-2 کمک می‌کند.

اکنون نظریه پردازان توطئه به سرعت می‌گویند که مرگ‌و‌میر ناشی از ویروس کرونا در مناطق استقرار گسترده زیرساخت‌های 5G است. خب این مسئله می‌تواند معنی داشته باشد، اما نه بدان شکلی که این افراد می‌خواهند. ویروس کرونا در مکان‌هایی که جمعیت بیشتری دارد، افراد بیشتری را بیماری می‌کند. همچنین چگالی بالای جمعیت برای احداث زیرساخت‌های 5G در اولویت قرار دارد. در ادامه نقشه مقایسه مکان‌های وجود اینترنت 5G و ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید:

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟


نظریه شماره ۲

همه‌گیری COVID-19 به عنوان پوششی برای ساخت زیرساخت‌های 5G به صورت “مخفیانه” مورد استفاده قرار گرفته است

در این نظریه، باز هم هیچ منطقی دیده نمی‌شود. تصور کنید که این نظریه نیز از ذهن کسانی می‌آید که معتقدند در واکسن‌ها نانوذراتی وجود دارند که می‌توان به وسیله آن‌ها ذهن افراد را کنترل کرد. مطمئناً، زمان استقرار زیرساخت‌های 5G و همه‌گیری COVID-19 صرفاً یک تصادف بوده است.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟


نظریه شماره ۳

اینترنت 5G مغز ما را سرخ کرده و باعث سرطان می‌شود

نه این طور نخواهد شد؛ نه تنها به این دلیل که FDA چنین می‌گوید، بلکه به این دلیل که از نظر علمی نیز این مسئله صحیح نیست. تمام ارتباطات بی‌سیم توسط پرتو‌های غیر یونیزه انجام می‌شود که انرژی کافی برای لرزش اتم‌ها را ندارد. از طرف دیگر، تشعشع یونیزه انرژی کافی دارد که نه تنها در اتم‌ها و مولکول‌ها لرزش ایجاد کرده بلکه آن‌ها را یونیزه کند. این امر می‌تواند منجر به تغییرات نامطلوب در ساختار DNA و در نهایت منجر به سرطان شود. چند نمونه از پرتو‌های یونیزان چیست؟ از نمونه‌های آن می‌توان به اشعه ایکس، پرتو‌های گاما و اشعه ماوراء بنفش، مانند تابش خورشید اشاره کرد.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟

حتی مایکروویو‌ها، که می‌توانند در هنگام مواجهه از نظر جسمی شما را گرم کنند، در دراز مدت مضر نیستند، زیرا پوست ما به عنوان سدی عمل می‌کند که اجازه نمی‌دهد آب سلول‌های ما را تحریک کند. جمجمه و پوست انسان، هر دو مانع آسیب رسیدن به ما می‌شوند. پوست به عنوان نوعی سد عمل می‌کند که به طور کامل اشعه را کاهش می‌دهد و از اندام‌های داخلی و بافت‌ها در برابر هرگونه اثرات مضر محافظت می‌کند. اگر قصد دارید بدون جمجمه و پوست خود از خانه بیرون بروید، ممکن است واقعاً در معرض خطر قرار بگیرید. این نظریه نیز مانند گزینه‌های بالایی بدون اثبات علمی است. اگر قرار است چیزی را قبول کنیم باید بتوان آن را از نظر علمی اثبات کرد.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟


نظریه شماره ۴

اینترنت 5G پرندگان را می‌کشد

نه، 5G پرندگان را نمی‌کشد. هیچ پشتوانه علمی برای این نظریه توطئه وجود ندارد. همان طور که جو کیرشووینک، بیوفیزیست در موسسه فناوری کالیفرنیا، گفت: “انتشار امواج رادیویی بالاتر از ۱۰ مگاهرتز از آنتن‌های انتقال رادیویی (از جمله برج‌های تلفن همراه) به پرندگان آسیب نمی‌رساند.” در اکثر مواردی که مرگ و میر پرندگان مشاهده شده است، می‌توان دلیل را در مسائل طبیعی ردیابی کرد.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟

برای مثال در اوایل شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از پرندگان در رم ایتالیا با هم مردند. جمعیت ضد 5G به سرعت این مسئله را با اینترنت نسل پنجم مرتبط دانستند. اما متاسفانه باید به آن‌ها بگوییم که دلیل مرگ این دسته پرندگان طوفانی بود که درختی را به زمین انداخت و منجر به مرگ ناگوار آن‌ها شد.


مصاحبه با مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل مخابرات

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای اطمینان حاصل کردن از اطلاعات بررسی شده درباره ارتباط اینترنت 5G و ویروس کرونا با محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل مخابرات، مصاحبه کرده است. در مصاحبه انجام شده سوالات متعددی پرسیده شد که در ادامه خلاصه‌ای از آن را مطالعه می‌کنید.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟

محمدرضا بیدخام در جواب به سوال خبرنگار ما درباره رابطه ویروس کرونا با اینترنت 5G گفت:

“اصلا چیزی در این زمینه اثبات نشده است. تا جایی که ما اطلاع داریم این دو مسئله نمی‌توانند به یکدیگر ارتباط داشته باشند. تشعشعات حال حاضر کاملا با استاندار‌ مطابقت داشته و حتی از مقدار استاندار جهانی نیز کمتر هستند. هیچ ارتباطی بین ارتعاشات با بیماری‌ها وجود ندارد. کلا امواج برای تبادل داده هستند و داده هر چیزی می‌تواند باشد.

تاکنون رابطه امواج 5G با کرونا اثبات نشده است و هیچ ارتباطی نیز با هم ندارند. تاکنون با توجه به بررسی‌هایی که از طریق وزارت بهداشت سازمان تنظیم مقررات انجام شده، در این خصوص هیچ مشکلی وجود نداشته است. همه این امواج استاندارد دارند و سازمان تنظیم مقررات همیشه در حال آزمایش کردن آن‌ها و تاثیرشان روی مردم است. همه تست‌ها استاندارد بوده و امواج زیر میزان خطرناک هستند، در نتیجه هیچ مشکلی وجود ندارد.”


چرا مردم از 5G می‌ترسند؟

جواب ساده است؛ مردم اغلب از چیز‌هایی که نمی‌شناسند می‌ترسند. با توجه به تازگی 5G، این ترس‌ها کاملاً طبیعی و اثبات شده است، اما با گذشت زمان، همه چیز از بین می‌رود. فراموش نکنید که نظریه‌های توطئه در مورد فناوری‌های بی‌سیم از زمان نسل اول فناوری بی‌سیم و همچنین Wi-Fi، بلوتوث و GPS وجود داشته است. به طور کلی نظریه‌های این چنینی غیرقابل اثبات هستند و تنها برای درگیر کردن ذهن عده‌ای از مردم مطرح می‌شوند. نظریه‌ها برای ورود به مرحله بعدی خود نیاز به دلیل علمی دارند.

آیا اینترنت 5G دلیل شیوع ویروس کرونا است؟

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا