فروش ۱۱۵ میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: مجموع فروش نمایشگاه تا چهارشنبه‌شب (۲۸ اردیبهشت) عدد ۱۱۵ میلیارد تومان را گذراند. از این مبلغ نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان فروش مجازی و ۶۱ میلیارد تومان در بخش حضوری ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران،  ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی در نشست خبری نهمین روز نمایشگاه کتاب، درباره تمدید یا عدم تمدید بخش حضوری این رویداد فرهنگی، اظهار کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم که از فرصت باقی‌مانده برای بازدید از نمایشگاه استفاده و منتظر تمدید بخش حضوری نمایشگاه نمانند. موضوع تمدید نمایشگاه پیچیده است و امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به این مساله اشاره کردند که تمدید بخش حضوری نیازمند هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است، بنابراین تمدید بخش حضوری نمایشگاه بعید است اتفاق بیفتد. اگر هم تمدیدی باشد در بخش مجازی صورت می‌گیرد.


سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: از مخاطبان‌مان و مردم عزیز خواهشمندم از فرصت باقی‌مانده خصوصاً فردا استفاده کنند. در اولین نمایشگاه مجازی، میانگین حضور تا اتمام فعالیت هر مراجعه‌کننده‌ 24 دقیقه بود. در نمایشگاهی که بهمن‌ماه برگزار کردیم و با بهبودی که در فرایند جستجو اتفاق افتاد، این عدد به 14 دقیقه و 30 ثانیه کاهش پیدا کرد. در این دوره از نمایشگاه میانگین حضور به زیر 12 دقیقه کاهش و این نشان می‌دهد که فرایندها بهبود پیدا کرده و مردم راحت‌تر می‌توانند جستجو انجام دهند.


وی درباره میزان فروش نمایشگاه کتاب تا شب گذشته، گفت: مجموع فروش تا شب گذشته 115 میلیارد تومان را گذراند. از این مبلغ قریب به 54 میلیارد تومان فروش مجازی و 61 میلیارد تومان در بخش حضوری ثبت شده است.


رمضانی بیان کرد: 45 پرونده درخصوص برخی تخلف‌های ناشران صادر شد. احکام آن‌ها شامل چند ساعت تعطیلی و عدم فعالیت غرفه، تذکر کتبی، محروم شدن از خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده است. همچنین تعدادی از غرفه‌های اغذیه‌فروشی‌ که ضوابط را رعایت نکردند نیز در این مدت پلمپ شدند.


محمد اللهیاری؛ مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این نشست، درباره قاچاق کتاب و ناشران کپی‌کار گفت: مادامی که قوانین حضور در نمایشگاه برای ناشران، تعداد عناوین تولید شده باشد، مانع حضور ناشران در نمایشگاه کتاب نمی‌شویم چرا که نمایشگاه فرصتی عمومی برای حضور تمام ناشران است. 


وی ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تصمیم گرفته شد که سال آینده کتاب‌هایی با محتوای بهتر در نمایشگاه ارائه شود. همچنین تعداد قابل‌توجهی از ناشران در موعد مقرر ثبت‌نام، وجه خود را واریز کردند، اما در وقت تحویل غرفه حضور نیافتند، برای همین به ناشرانی که از لحاظ تعداد عناوین در اولویت بعدی قرار گرفته بودند، غرفه داده شد.


الهیاری درباره رونمایی از کتاب یکی از بلاگرها در روزهای اخیر نیز بیان کرد: ملاک مجوزهایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا