قهرمانی تیم ملی پاراتکواندو زنان ایران با کسب چهار سهمیه بازی‌های پاراآسیایی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تیم ملی پاراتکواندو زنان کشورمان در مسابقات بین المللی امارات با کسب چهار نشان طلا و ایستادن روی سکوی قهرمانی، موفق به کسب چهار سهمیه با ارزش بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رقابت‌های بین المللی پاراتکواندو امارات برای کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی در ۲ گروه مردان و زنان روز پنجشنبه پنجم خرداد ماه با حضور ۴۶ تکواندوکار از ۱۴ کشور ایران، امارات، بحرین، قزاقستان، فیلپین، ازبکستان، عراق، تایلند، ژاپن، هند، نپال، اندونزی، مغولستان و لائوس در سالن  التیقه  شهر شارجه برگزار شد.

تیم ملی پاراتکواندو زنان کشورمان با ترکیب “مریم عبدالله پور” دروزن ۴۷- کیلوگرم، “سحر قنبری” در وزن ۵۲- کیلوگرم، “رزا ابراهیمی” در وزن ۵۷- کیلوگرم و “لیلا میرزایی” در وزن ۶۵+ کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور داشت که در نهایت هر چهار نماینده ایران موفق به کسب مدال طلا و سهمیه حضور بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را بدست آوردند.

مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم در دور نخست در قرعه استراحت بود و درمرحله نهایی به مصاف حریفی از قزاقستان رفت  که توانست با اقتدار و با نتیجه ۴۵ بر ۶ این تکواندو کار قزاقی را شکست دهد و نشان طلای این وزن را به دست آورد.

رزا ابراهیمی دیگر نماینده شایسته کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم در فینال این رقابتها به مصاف «کانیکا خونکاوی» از تایلند رفت  و با نتیجه ۴۷ بر ۱۴  پیروز میدان شد و در سکوی قهرمانی این رقابتها ایستاد.

همچنین سحر قنبری در وزن ۵۲- کیلوگرم «فریداخن حبیبلائف» نماینده ازبکستان را  با نتیجه ۱۹ بر یک از پیش رو برداشت و سومین طلای  ایران را در این رقابتها کسب کرد. لیلا میرازیی در وزن ۶۸+ کیلو گرم نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد تا تیم ملی پاراتکواندو کشورمان چهار سهمیه بازیهای پاراآسیایی را کسب نماید.

هدایت تیم ملی بانوان کشورمان  برعهده عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی و زهرا حسینی مربی است.

 همچنین در بخش مردان نیز تیم ملی کشورمان با دو نماینده حضور داشت. مهدی داتلی بیگی جوانترین بازیکن تیم ملی پاراتکواندو کشورمان نیز اولین تجربه حضور در رده سنی بزرگسالان را دارد در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریف هندی خود «موهیت سینگ» نتیجه را ۲۰ بر ۲۶ واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.  

سجاد جوانبخت دیگر نماینده ایران در وزن ۷۰- کیلوگرم که در یک وزن بالاتر مبارزه می‌کرد که درابتدا مقتدرانه و با نتیجه ۳۱ بر یک «خاتری کاتریک» از هند را ناک اوت کرد و نیز در ادامه و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲۶ بر ۱۶  نتیجه را به حریف ازبکستانی خود واگذارکرد و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.

هدایت تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در بخش مردان مرتضی سلطانی به عنوان سرمربی و علی کریمی صابر مربی است.  

گفتنی است رقابت‌های بین المللی امارات، آخرین مرحله از مسابقات کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو است.  

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا