هاشم داداش‌پور: اطلس خدمات مشاوره دانشگاه‌ها تدوین می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اطلس خدمات مورد نیاز مشاوره دانشجویی در کشور، بر اساس آمار مراجعه به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته، تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش‌پور در نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز گفت: رویکرد سازمان امور دانشجویان در خدمات مشاوره، پیشگیری از آسیب‌هاست و در این مسیر از ظرفیت همیاران سلامت استفاده می شود.

وی با اشاره به افزایش نسبت دانشجویان ارشد و دکتری در خوابگاه‌ها گفت: این نشان می‌دهد ماندگاری دانشجو در محیط دانشگاه بیشتر شده است و دانشگاه نقش خانواده‌ها را برعهده گرفته است. لذا باید در زمینه پاسخ به نیازهای فرهنگی و رفاهی دانشجویان برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر داداش‌پور گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای مهیا کردن امکانات ورزشی در محیط دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها انجام شده است اما باید امکانات ورزشی دختران دانشجو بیشتر توسعه پیدا کند.

معاون وزیر علوم در خصوص دانشجویان بین‌المللی نیز گفت: تعداد این دانشجویان نسبت به گذشته و میزان تقاضا برای تحصیل در ایران افزایش یافته است؛ اما دانشگاه‌های برتر ما خود را چندان درگیر جذب این دانشجویان نکرده‌اند که این مشکل بزرگی است. در حالی که تقاضا در کشورهای همسایه ما برای تحصیل در ایران زیاد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: در زمینه فرصت مطالعاتی نیز، تاکید بر فرصت مطالعاتی داخل است و در زمینه جذب دانشجوی خارجی هم می‌توان در فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان خارجی ایجاد کرد.

دکتر داداش‌پور در پایان سخنان خود گفت: در زمینه خوابگاه نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدید داریم. به ویژه در زمینه خوابگاه متاهلین؛ که در این راستا از ظرفیت خیرین و قانون جوانی جمعیت استفاده کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا