افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در بندرعباس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان هرمزگان با حضور جمعی از مقامات استانی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، این نمایشگاه تا ۲۲ خرداد دایر خواهد بود و شرایطی را فراهم کرده تا ۱۵۰ غرفه ‌در چهار گروه اصلی صنایع غذایی، صنایع دستی و سنتی، پوشاک و منسوجات و خدمات جانبی، محصولات، کالاها و خدمات خود را در معرض بازدید عمومی قرار دهند. 

استاندار هرمزگان در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی گفت: بیش از ۱۵۰ غرفه در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه صنایع دستی و پوشاک، صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی در این نمایشگاه حضور دارند. 

مهدی دوستی ادامه داد: اصلی‌ترین کاری که در روزهای آغازین دولت جدید دنبال شده ایجاد بازارهای جدید برای عرضه محصولات تولیدی در صنایع خرد و خانگی بود چرا که معتقدیم اگر بتوانیم خلق بازار کنیم تولید خود به خود  افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند ضریب اشتغال را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا عامل مهمی در کاهش فروش صنایع دستی مرتبط با حوزه گردشگری می‌شود و این مسئله یک مشکل در این زمینه ایجاد می‌کرد، افزود: متاسفانه مشکلی در استان وجود دارد و برخی از مشاغل ما متکی به گردشگری هستند معمولا در فصل تابستان یک پیش‌بینی افت شغلی را خواهیم داشت و بنابراین ایجاد نمایشگاه‌ها می‌تواند به ما کمک کند.

دوستی بیان کرد: در مشاغل خرد اگر دولت بخواهد یک برنامه مشخص حمایتی در نظر بگیرد وام‌های با سود کم اصلی‌ترین و اولین هدف دولت است که به دنبال اصلاحاتی در این زمینه هستیم. 

وی ادامه داد: به دنبال این هستین از محل کمک‌های فنی و اعتباری دولت بتواند بخشی از سود مربوط به وام‌های مشاغل خرد و خانگی را تامین کند که این امر بتواند خودش یک موتور حرکتی برای تولید و اشتغال در استان هرمزگان باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا