تصویب طرح تاسیس شبکه ملی آزمایشگاه‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تصویب طرح تأسیس شبکه ملی آزمایشگاه‌ها در کمیسیون شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمد علی زلفی گل با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توییتر نوشت: تأسیس شبکه ملی آزمایشگاه‌ها یک ضرورت جدی است که خوشبختانه با ابتکار استاد پیمان صالحی (معاون پژوهشی وزارت علوم) این طرح در کمیسیون شورای‌ عالی علوم تحقیقات و فناوری مصوب و تفاهم‌نامه حمایتی با معاون فناوری هم امضا شد.

وی افزود: این شبکه خدمت‌دهی به پژوهشگر را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، طرح ملی آزمایشگاهی کشور طرحی است که تمام تجهیزاتی که  خدمات آزمایشگاهی انجام می‌دهند در یک بستر شبکه ملی قرار می گیرند و حمایت از مراکز آزمایشگاهی تنها برای آزمایشگاه‌هایی خواهد بود که در این شبکه فعال باشند.

اعتبارات این طرح با هم افزایی میان دستگاه‌هایی چون وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد، معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سایر نهادهای مرتبط، تامین می شود.

تاکنون شبکه آزمایشگاهی “شاعا” در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به شکل شبکه راهبردی آزمایشگاهی و در وزارت بهداشت به شکل شبکه آزمایشگاهی وجود داشته است که همگی این شبکه‌های آزمایشگاهی در یک شبکه سراسری قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا