آیا «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» در حوزه روان‌شناسی امکان پذیر است؟

انتشارات موفقیت‌شناسی

دبیر اجرایی انجمن مشاوره‌ ایران با بیان اینکه اجرای طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه روان‌شناسی تبعات دارد، گفت: هیئت تسهیل مقررات با هدف راه اندازی مشاغل و مانع زدایی از تولید تشکیل شده و ما هم قدردان این هدف ارزشمند هستیم اما مشاوره و روان‌شناسی از صنف کسب و کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سمیه فکریان تذکر یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد تبعات منفی اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه روان‌شناسی را کاملاً بجا دانست و در عین حال اظهار کرد: ما نگرانی رئیس مرکز پایش و بهبود کسب و کار را در مورد اعمال سلیقه‌ای در پذیرش متقاضیان بجا می‌دانیم و به طولانی شدن صدور پروانه‌ها نیز نقد داریم و می‌دانیم افراد زیادی هستند که امیدی به دعوت شدن برای مصاحبه ندارند، اما مشاوره و روانشناسی از صنف کسب و کار نیست.

وی که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، افزود: در مورد صدور پروانه برای مشاوران باید به این نکته توجه کرد که مشاوران و روانشناسان با محرمانه‌ها و دین و دنیای مردم سروکار دارند، در جریان تصمیمات اصلی زندگی مراجعان خود هستند و آنها را در شغل و ازدواج و فرزندآوری و فرزندپروری همراهی می‌کنند و در سطح کلان، مهندسی جامعه را نیز بر عهده دارند.

دبیر اجرایی انجمن مشاوره‌ای ایران با بیان اینکه روان‌شناسی مانند مشاغل حوزه صنایع و کشاورزی نیست که هیئت تسهیل مقررات به آن ورود کند و مجوز دهد، تاکید کرد: به عبارتی دیگر صدور مجوز در این حوزه نباید طوری باشد که فقط نظارت‌های پسینی را داشته باشد و نظارت‌های پیشینی کنار گذاشته شود.

به گفته فکریان، برخورداری مشاوران و روان‌شناسان از تخصص لازم، اعتماد، صداقت، اصالت و اخلاق لازمه ورود آن‌ها به زندگی خصوصی مردم است و صرفاً با بارگذاری مدرک نمی‌توان مجوز کار روان‌شناسی و مشاوره‌ای را به افراد داد.

دبیر اجرایی انجمن مشاوره‌ای ایران در انتهای سخنان خود ضمن انتقاد از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و بیان اینکه این سازمان باید زودتر از اینها برای جدا کردن صنف روان‌شناسی از سایر صنوف اقدام می‌کرد، تصریح کرد: بیش از دو سال است که کسی نمی‌پرسد اعضای شورای این سازمان با کدام مجوز، سازمان را اداره می‌کنند و آیا مسئولان فعلی سازمان نظام روانشناسی مشروعیت قانونی دارند که همچنان در سازمان بوده و مسئولیت بر عهده دارند؟

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. این حرکت هیات مقررات زدایی دقیقا مصداق بارز ضرب المثل “اومد ابروش رو درست کنه زد چشمشم کور کرد” هست. آخه آدم عاقل میاد همین دو تا فیلتر ناقصی که توی این رشته حساس وجود داره رو بر میداره؟؟؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا