در یک اشتباه لفظی به جای «علامه امینی» گفتم «علامه‌ی غدیری»

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه «سمت خدا» در اینستاگرام خود نوشت: روزی در برنامه خواستم از صاحب الغدیر یاد کنم که دچار سبق لسان شدم. در یک اشتباه لفظی به جای «علامه امینی» گفتم «علامه‌ی غدیری» و خودم متوجه نشدم.

در پیام‌ها آمده بود: آقای شریعتی! یکی از بهترین عناوینی که می‌شد به او داد همین تعبیر بود.

اعجوبه‌ای غیور که کوچ کرد و خون دل خورد! خواند و نوشت و گریست.

می‌گفت: کاش خدا به من عمری طولانی بدهد تا فارغ از تمام دغدغه‌ها در گوشه‌ی بیابانی ساکن شوم و تا آخر عمرم بر مظلومیت مولایمان علی گریه کنم. با مجاهدت فراوان و البته عنایت امیرمؤمنان، حاصل عمرش شد الغدیر شریف.

او با گلایه می‌فرمود: اگر تاریخ، مسیرش عوض نمی‌شد، عمرم باید صرف نوشتن «فضائل» امیرالمومنین علیه‌السلام می‌شد تا مردم با آن آشنا گردند نه اثبات حقانیت مولا.

و خودش می‌فرمود: در ثواب نوشتن الغدیر شریکش می‌کنم هرکس بعد از صلوات بر محمد و آل محمد برای تعجیل در فرج دعا کند.

اللهم صل على محمد وآل محمد و عجل فرجهم

عبدالحسین امینی معروف به علامه امینی در سال 1282 هجری شمسی در روستای سردها از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد.
میرزا احمد پدر علامه امینی از علمای نامدار در شهر سراب بود.
عبدالحسین قرآن مجید و نهج البلاغه علی (ع) را نزد پدر آموخت و از کمترین سن و سال بارها آنها را مطالعه و از همان سالها در سینه محفوظ داشت.
علامه امینی در سن 14 سالگی در مدرسه طالبیه تبریز مشغول تحصیل شد و پس از 6 سال به نجف اشرف عزیمت کرد.
 پس از ادامه تحصیل، درجه اجتهاد وی مورد تایید علمای بزرگی همچون میرزا حسن نایینی و شیخ عبدالکریم حایری یزدی قرار گرفت.
وی پس از نوشتن چندین رساله و کتاب تالیف مهمترین و معروف ترین اثر خود الغدیر را در طول چهل سال تلاش مداوم آغاز کرد با این امید که این کتاب بزرگ او صف ها را در دنیای اسلام متحد سازد.
این مجموعه 20 جلدی طوری نوشته شده است که برخی از مخالفان سرسخت غدیر هم به حقانیت این موضوع اذعان کرده اند.
دکتر عصار العمار، نویسنده و پژوهشگر عراقی می گوید: علامه امینی حدیث غدیرخم را در جان اهل تسنن دوباره زنده کرد، من خودم سنی بودم بلکه وهابی بودم با مطالعه کتاب الغدیر شیعه شدم.
علامه جهت نگارش و پژوهش این اثر به، هند، مصر، ترکیه، سوریه و عراق سفرها کرد و پس از 40 سال تلاش مداوم کتاب الغدیر یا همان برکه را به پژوهشگران خود هدیه کرد.
علامه امینی 17 سال آخر عمر خود را در کتابخانه بزرگ خود گذراند، این کتابخانه مزین به نام امیر المومنین علی (ع) است و در نزدیکی حرم علوی قرار دارد.
علامه این کتابخانه را حدود 67 سال پیش تاسیس کرده و در آن 63 هزار جلد کتاب موجود است که با خط خود علامه فهرست بندی و ثبت شده است.
سرانجام علامه امینی، پس از تحمل بیماری طولانی، قبل از ظهر روز جمعه 12 تیرماه 1349 هجری شمسی، پس از 70 سال خدمت به اسلام و اثبات حقانیت شیعه به دیدار حضرت حق شتافت.
پیکر این دانشمند پر تلاش بر دستان هزاران تن از مردم و علما تشییع و پس از انتقال به نجف اشرف در کتابخانه خود به خاک سپرده شد.
تصویر علامه امینی در کتابخانه‌ای در هند.
پایان پیام/
اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا