کشتی‌گیران آزادکار جوان ایران قهرمان آسیا شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان با ۸ مدال طلا و یک مدال نقره و کسب ۲۲۸ امتیاز مقتدارنه بر بام آسیا ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا که از شنبه در منامه بحرین آغاز شده بود، یکشنبه شب با معرفی کشتی‌گیران و  تیم‌های برتر به پایان رسید.

تیم کشورمان با ۸ مدال طلا و یک مدال نقره و کسب ۲۲۸ امتیاز با اختلاف ۴۳ امتیازی با تیم دوم، توانست با اقتدار کامل بر بام آسیا بایستد و یک رکورد تاریخی را ثبت کند. تیم هند با ۱۸۵ امتیاز و قزاقستان با ۱۴۸ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این رقابت‌ها برای کشورمان، آرمین حبیب زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین محمدآقای در وزن ۷۰ کیلوگرم، عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم، عارف رنجبر در وزن ۸۶ کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و به مدال طلا دست یافتند و رضا مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج کامل نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

 در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل خطیب الآنی از عراق با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و دردور سوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ولادیسلاو نکاندروف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مومنی در این مقابل مری بازاربایف از قزاقستان مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آرمین حبیب زاده در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل انخبولد انخبات از مغولستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر ارسلان رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حبیب زاده در فینال کومار موهیت از هند را ۱۱ بر ۹ شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدعلی عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر یک کشتی را مقابل امیدجان جلال اف از ازبکستان واگذار کرد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین محمدآقایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۶ از سد ژاسولان بخولتانوف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۸ ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. محمدآقایی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۵ بر ۷ مولایم یاداو از هند را از پیش رو برداشت به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ از سد ریوتارو توگویا از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دیاس ساگداتوف از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر صف به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. الهی در فینال جایدیپ از هند را ۱۰ بر ۴ مغلوب کرد و مدال طلا را کسب کرد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سبحان یاری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر جئونگ اوک کیم از کره جنوبی را شکست داد.

وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد یلنور شیلدبای از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. یاری در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک مقابل سوبارو تاکاهارا از ژاپن پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم عارف رنجبر در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۸ مقابل ژاکسیلیک از قزاقستان به پیروزی رسید وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۸ جوینتی کومار از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

رنجبر در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل حاج اکبر عبدوالکاخاروف از ازبکستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رنجبر در فینال به مصاف باتبیلکون نادامبات از مغولستان رفت و حریفش را ۸ بر ۲ مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم مبین عظیمی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ ایسا کیکوچی از ژاپن را از پیش رو برداشت و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل آکاش از هند پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. عظیمی در دیدار پایانی به مصاف نوردولت باکنوف از قزاقستان رفت و با برد ۷ بر صفر صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر و در دو گروه ۴ و ۳ تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار شد، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل نوربولات آدیل اولو از قرقیزستان پیروز شد. وی در دور دوم مقابل آشیش از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر آشیش از هند را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر و در دو گروه ۴ و ۳ تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار شد، سالار حبیبی در دیدار نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مدربک آبدینظر اولو از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل بکزات تاژی از قزاقستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

حبیبی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر آینظر بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف ماهندرا گایکواد از هند رفت و توانست مقابل حریفش ۱۰ بر صفر پیروز شود و به مدال طلا برسد.

رده بندی تیمی: ۱- ایران ایران ۲۲۸ امتیاز ۲- هند ۱۸۵ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۴۸ امتیاز ۴- ژاپن ۱۲۳ امتیاز ۵- ازبکستان ۱۱۴ امتیاز ۶- قرقیزستان ۸۵ امتیاز

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا