محمدحسن صافی: از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های دیجیتالی معلولان استفاده شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به غفلت از مدیریت بازاریابی آزادکاری دیجیتال (مارکتینگ فریلنسری دیجیتال) در حوزه اشتغال معلولان گفت: از ظرفیت مراکز آزاد فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت در این زمینه استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سیدمحمدحسن صافی افزود: معلولان باید به سمت اشتغال متناسب با شرایط جسمی خود هدایت شوند و ما در سیاست گذاری جدید به سمت اشتغال‌زایی غیر از فضای تولید و کارخانه‌ای هستیم.

وی تصریح کرد: اصراری نداریم معلولان به سمت تولید کشیده شوند چون تولید کار سختی است. نگاه سنتی در حوزه اشتغال افراد دارای معلولیت این است که آنها باید فقط در مراکز خدمات تلفنی (کال سنتر) فعالیت کنند اما تلاش ما این است که افراد دارای معلولیت متناسب با بازار روز کار و در حوزه دیجیتال، مهارت‌های رسانه‌ای جدید، مهارت‌های نرم افزاری و آی تی آموزش ببیند.

ضرورت مطالبه‌گری برای معلولان دستفروش

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: رویکرد بهزیستی این است که افراد دارای معلولیت حتی المقدور با توجه به نیازهای خود، شغلی را داشته باشند  و در واقع شغل خود را با حداکثر آرامش و مناسب‌سازی‌های موجود به دست آورند. این رویکردی است که دنبالش هستیم و این موضوع تابحال مغفول مانده است.

صافی افزود: نهادهایی مانند شهرداری‌ها، فرمانداری ها و مشابه اینها مکلف هستند خدماتی را به مددجویان بهزیستی ارائه دهند مثلا خدمتی که قبلا وجود داشت در بحث دکه های مطبوعاتی بود که اولویت واگذاری با افراد دارای معلولیت بود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر افراد دارای معلولیتی هستند که دستفروشی دارند باید مطالبه گری انجام دهیم و حتی المقدور از منابعی که شهرداری دارد برای فروش محصولات معلولان کمک بگیریم.

استفاده از ظرفیت ۱۵۳۰ مرکز مثبت زندگی برای اشتغال معلولان

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بهزیستی ایجاد کننده شغل نیست بلکه تسهیل گر است و باید مطالبه گر باشد.

صافی افزود: برای اشتغال افراد دارای معلولیت برای مراکز استان ها و مدیران کل خود، دستورالعمل هایی داریم که با برنامه های جدید برای اشتغال افراد دارای معلولیت تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است که بخشی از ظرفیت ۱۵۳۰ مرکز مثبت زندگی در حوزه اشتغال افراد دارای معلولیت شناسایی شوند و محلات تحت پوشش این مراکز به نحوی ظرفیت ها و جمعیت را احصا کنند تا براساس آن برای اشتغال تصمیم‌گیری شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا