چرا «بیل‌گیتس» می‌خواهد از فهرست ثروتمندان جهان خارج شود؟

انتشارات موفقیت‌شناسی

چهارمین مرد ثروتمند جهان گفته است که «متعهد» است تا دارایی‌های خود را به جامعه بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از عصر ایران در گزارشی که بی‌بی‌سی منتشر کرده آمده است: بیل گیتس بار دیگر متعهد شد ثروت خود را ببخشد و افزود که در نهایت از فهرست ثروتمندان جهان خارج خواهد شد.

بنیانگذار مایکروسافت اعلام کرده که ۲۰ میلیارد دلار (۱۷ میلیارد پوند) به صندوق خیریه خود اهدا خواهد کرد.

 گیتس اولین بار در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که دارایی‌های خود را خواهد بخشید، اما از آن زمان تاکنون دارایی خالص او بیش از دو برابر شده است.

براساس گزارش مجله فوربس، ارزش دارایی‌های او در حال حاضر ۱۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است، اما پس از کمک او در ماه ژوئیه به بنیاد خیریه بیل و ملینا گیتس به میزان قابل توجهی از ثروت او کاسته می‌شود.

بیل گیتس این بنیاد خیریه را در سال ۲۰۰۰ به همراه همسر سابقش تاسیس کرد.

 گیتس در توییتی گفته که این بنیاد به دلیل «شکست‌های جهانی» اخیر در موضوعاتی نظیر همه گیری کووید، جنگ اوکراین و بحران آب و هوایی، هزینه‌های خود را از ۶ میلیارد دلار در سال به ۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ افزایش می‌دهد.

او همچنین گفت: «در حالی که به آینده نگاه می کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد بگذارم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان، پایین می‌روم و در نهایت از این لیست خارج می‌شوم.»

آقای گیتس افزوده: «من موظفم منابعم را به روش هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش رنج و بهبود زندگی داشته باشد به جامعه بازگردانم. امیدوارم دیگرانی که از نظر ثروت در موقعیتی بالا قرار دارند، در این لحظه گام بردارند.»

بنیاد گیتس در کشورها برای ریشه کنی بیماری‌هایی نظیر مالاریا، بهبود آموزش و مقابله با شرایط نامساعد بهداشت کار می‌کند.

تصور می‌شود که این دومین بنیاد خیریه بزرگ جهان با دارایی ۴۹.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ بوده که از سوی خیرین ثروتمند دیگری نظیر وارن بافت سرمایه گذار میلیاردر حمایت می‌شود.

اگر چه این بنیاد فعالیت‌های زادی انجام داده، اما برخی، نگرانی‌هایی اخلاقی را در مورد تاثیرگذاری زیاد آن عنوان کرده‌اند.

بنیاد گیتس، بزرگ ترین کمک کننده خصوصی به سازمان بهداشت جهانی است. این بنیاد پس از آمریکا با اهدای سالانه خود در سال ۲۰۱۸، در رتبه دوم قرار گرفت.

نگرانی‌ها در مورد این موضوع پس از تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به این نهاد بیشتر شد.

بیل گیتس بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ و بار دیگر ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، از سوی فوربس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون در سال ۲۰۱۷، این عنوان را از او گرفت و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا در سال ۲۰۲۲ هم در حال حاضر با قرار گرفتن درجایگاه اول این رتبه را از بیل گیتس گرفته است.

تصویر نخستین رزومه کاری بیل گیتس

همشهری نوشت: در حالی که وب‌سایت‌ها و مشاوران زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در نوشتن و ایجاد یک رزومه خوب کمک کنند، بد نیست یک نگاهی هم به رزومه بیل گیتس بیندازیم و او را راهنمایی کنیم!

 بیل گیتس، موسس مایکروسافت نخستین رزومه خود را در حساب لینکدین‌اش به اشتراک گذاشت که واقعا الهام‌بخش بود.

او با به اشتراک گذاشتن تصویری از رزومه خود نوشت: «چه تازه فارغ‌التحصیل شده باشید و چه انصرافی از دانشگاه، مطمئنم رزومه شما بسیار بهتر از رزومه من در ۴۸ سال پیش به نظر می‌رسد.»

این رزومه ۴۸ ساله به زمانی برمی‌گردد که او در سال اول تحصیل در هاروارد بود. گیتس در رزومه خود به تخصص‌اش در زمینه ساختار سیستم‌عامل، مدیریت پایگاه داده، گرافیک کامپیوتری و … اشاره کرده است.

او البته در ادامه به «دانشجوی ممتاز و دریافت A در همه موارد فوق» اشاره می‌کند.

در آن زمان بیل گیتس با نام ویلیام هنری گیتس سوم شناخته می‌شد. اگرچه او اشاره کرده است که رزومه دیگران بهتر از رزومه ۴۸ ساله‌اش به نظر می‌رسد، اما با این حال، کاربران شبکه به گونه‌ای دیگر فکر می‌کنند.

یک نفر آن را «قطعه باستانی» نامیده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
بی‌بی‌سیعصر ایرانهمشهری

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا