بهزیستی به دنبال راه‌اندازی پردیس کارآفرینی اجتماعی است

انتشارات موفقیت‌شناسی

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه توانمندسازی نیز باید وارد فاز تحولی شود گفت: سازمان بهزیستی در اقدامی تحولی به طراحی پردیس توانمندسازی و توسعه کارآفرینی اجتماعی برای مخاطبان هدف خود روی آورده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از بازار کار، غلامرضا فروغی نعمت‌اللهی که برای شرکت در افتتاح پروژه‌های پنل خورشیدی توانمندسازی بهزیستی به بم در شرق استان کرمان سفر کرده بود گفت: طراحی پردیس توانمندسازی شامل مرکز رشد خلاقیت نوآوری، توسعه کارآفرینی اجتماعی و مرکز و کارخانه نوآوری است.

وی توضیح داد: در مرکز رشد، بحث استعدادیابی و مشاوره، مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و باشگاه کارآفرینی جوان و نوجوان مهارت‌های کارآفرینی یاد داده می شود.

فروغی نعمت اللهی تاکیدکرد: همچنین در کافه کارآفرین، پاتوقی برای حضور کارآفرین‌ها و شرکای اجتماعی ما در این حوزه است.

به گفته وی بعد از این مرحله فرد یا صاحب ایده نیز متمایل به پیدا کردن شغل و وارد مرحله کسب و کارهای نوآورانه می شود.

فروغی نعمت اللهی تشریح کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی است اما باید توجه داشت که این مقوله نیز نیاز به بسترهایی دارد و همان طور که شاهد نوآوری‌ها و تحولات اجتماعی در ابعاد مختلف هستیم توانمندسازی هم باید وارد یک فاز تحولی شود.

وی بیان‌کرد: تحول در عرصه توانمندسازی یعنی تزریق روحیه دانش‌بنیان و بررسی ابعاد مختلف توانمندسازی و تواناسازی در حوزه ای که ذی‌نفع ما اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه هستند.

فروغی نعمت اللهی اظهارداشت: مبحث توانمندسازی باید در رویکرد و بستری متفاوت‌تر عرضه شود تا ضریب موفقیت بالا رود.

وی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی بم پیشگام است اظهارداشت: به دلیل ظرفیت هایی که درخصوص شرکای اجتماعی و حوزه کادرفنی، تخصصی و همبستگی بین مسئولان و مردم وجود دارد سطح انتظار ما را نسبت به متوسط عادی جامعه بالاتر برده است .

این مسئول خاطرنشان‌کرد: باید محکم تر، خلاقانه تر و با جذب مشارکت‌ها و همراهی سایر عوامل تاثیرگذار و جریان ساز شاهد رویش‌هایی در عرصه های تحول توانمندسازی باشیم که ماحصل آن اشتغال پایدار است.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور درباره درخواست نماینده مردم در مجلس درخصوص ارتقای بهزیستی بم به اداره کل نیز توضیح داد: باید عوامل مختلفی با توجه به شرایط ساختاری سازمان و ظرفیت های مالی و استخدامی و زیرساخت های موجود بررسی شود .

وی گفت: بحث ساختار بودجه ای و منابع انسانی باید بررسی و با توجه به شرایط موجود به عنوان یک طرح مطرح شود.

فروغی نعمت اللهی افزود: این طرح باید از لحاظ ابعاد مختلف در معاونت های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم منطقی و معقول برای جامعه هدف گرفته شود .

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور دیروز(پنجشنبه) وارد بم شد و پس از افتتاح ۹ پروژه توانمندسازی پنل خورشیدی بهزیستی این مصاحبه را با خبرنگار ایرنا انجام داد.

۹ پروژه توانمندسازی پنل خورشیدی با اعتبار هرکدام یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با مشارکت بانک رسالت مربوط به حوزه توان‌بخشی پنجشنبه در بم افتتاح شد.

براساس گزارش ها ۷۸ پروژه توانمندسازی پنل خورشیدی در استان کرمان مربوط به حوزه توان بخشی افتتاح خواهد شد که ۹ پروژه آن مربوط به بهزیستی بم است. با نصب این پنل ها بخشی از درآمد حاصل از انرژی تولیدی آنها نیز نصیب مددجویان می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
بازار کار

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا