اصغر کشت‌کار: ۱۰۴ عنوان برنامه درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بازنگری خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه درسی در این دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، نخستین نشست توجیهی پروژه بازنگری برنامه‌های درسی علمی کاربردی با حضور معاونین، مدیران، اعضا هیئت علمی و کارشناسان ستاد مرکزی و واحدهای استانی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و اهمیت پروژه ملی بازنگری برنامه‌های درسی علمی کاربردی، بر ضرورت این امر به شکل مستمر با بهره مندی از ظرفیت کارشناسی داخلی دانشگاه تاکید کرد.

کشت کار افزود: آموزش به عبارتی انتقال تجربه و سرمایه گذاری برای توسعه جامعه است، ایجاد ۱۲۵ رشته جدید که طی یک حرکت جهادی و بی سابقه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای مشاغل نوظهور و مبتنی بر آینده شکل گرفت، یکی از دلایل استقبال متفاوت نسبت به سال‌های قبل از رشته‌های این نظام آموزشی است.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دوره‌هایی که پایه علمی ندارند در مرحله بازنگری باید مورد تأمل قرار گرفته و در صورت عدم نیاز جامعه حتی منسوخ شوند، نباید بازنگری صرفاً محدود به رشته‌های فعلی باشد بلکه می‌توان با نگاه آینده پژوهی و پس از تحلیل مشاغل روز، به ایجاد رشته‌های جدید نیز منجر شود.

در این نشست علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: به دنبال مصوبه اخیر هیأت رئیسه دانشگاه مبنی بر همفکری و همراهی تمامی صاحب نظران در خانواده بزرگ علمی کاربردی برای پیاده سازی یکی از مأموریت‌های جدی و مستمر دفتر برنامه‌ریزی درسی در خصوص بازنگری رشته‌های علمی کاربردی، همپای تدوین رشته‌های جدید است.

وی افزود: این طرح مستمر و بر پایه سیاست‌ها و راهبردهای کلان و اخیر نظام آموزش علمی کاربردی و با قصد کیفی سازی بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی همگام با فاز نخست هوشمندسازی فرآیندهای دانشگاه می‌باشد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هرچند بازنگری برنامه‌های درسی در نظام‌های آموزشی همواره مورد توجه بوده و امری غیر قابل اجتناب است ولی این امر برای این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مأموریت گرا و پاسخگوی نیاز بازار و حوزه‌های شغلی، جدی تر و ضروری‌تر است. جمالزاده افزود: این طرح به عبارتی موجب کادرسازی غیر ساختاری از طریق جریان سازی و آماده سازی ظرفیت‌های داخلی و علاقه مندان به مشارکت در حوزه برنامه ریزی درسی است.

تبیین مباحث مالی پروژه توسط دکتر باقری فراهانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی و تاکید بر حمایت همه جانبه از دیگر محورهای این نشست بود.

در ادامه، کشاورز معاون دفتر برنامه ریزی درسی و صادقی، ضمن تبیین ابعاد پروژه، به تشریح فرآیند اجرایی و چگونگی اقدام برای برنامه ریزی و هماهنگی برای تشکیل کمیته‌های علمی تخصصی بازنگری و مجموعه وظایف پیش بینی شده برای آن پرداختند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا