دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک خوش درخشیدند

انتشارات موفقیت‌شناسی

دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ۲۰۲۲ گرجستان با کسب ۹ نشان طلا و ۱ نشان نقره، مقام اول جهان را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از صدا و سیما، در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک (IOAA 2022) که در شهر کوتایسی گرجستان برگزار شد، از تیم دانش‌آموزان ایران مهدی استاد محمدی ، سپهر سلامت ، محمد مهدی عابدیان ، فرهاد عزیزی سطری ، سید یوسف میریوسفی ، سهند اسماعیل زاده ، سهند اکرمی پور ، آریا قنبری و آرسام مجد به نشان طلا دست یافتند و علیرضا اعلایی هره دشت نشان نقره گرفت.


این تیم با سرپرستی دکتر مهدی خاکیان قمی ، دکتر حسین حقی ، امیرحسین امیری ، هدی پور غلامی در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که تیم ایران با کسب 9 نشان طلا و 1 نشان نقره با اقتدار تمام ، برای دومین بار مقام اول مسابقات را کسب کرد . در این دوره از مسابقات 250 دانش آموز از 45 کشور شرکت کرده بودند.
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن تبریک به جامعه علمی کشور و خانواده‌های این دانش‌آموزان این نتیجه را یکی از درخشان ترین نتایج تاریخ المپیاد نجوم باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست.
در مسابقات پارسال 2021 که به صورت مجازی با میزبانی کلمبیا برگزار شد، ایران 2طلا ، 5 نقره و 2 برنز و 1 دیپلم افتخار کسب کرده بود .

در این دوره از مسابقات تیم های آمریکا ، کانادا ، کره جنوبی ، هند ، برزیل و تایلند بعد از تیم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا