بررسی تاثیر خوش اخلاق بودن برسلامت روح و روان

انتشارات موفقیت‌شناسی

یک مطالعه جدید نشان داده است که پایبندی به اصول اخلاقی می‌تواند سلامت روحی و جسمی شما را بهبود بخشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه هاروارد دریافته اند افرادی که ویژگی‌های شخصیتی خود را با «اخلاق خوب» گزارش می‌کنند تا ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

آن‌ها همچنین بر اساس معیار‌های اخلاقی افراد، تغییرات قابل توجهی در خطر بیماری قلبی دریافتند.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است که یافته‌های مذکور میل افراد متاصل را برای داشتن یک شخصیت خوب تقویت کند، زیرا در حال حاضر مزایای سلامتی ملموسی برای انجام این کار وجود دارد.

دکتر Dorota Wisiak-Biaolska، دانشمند پژوهشی در دانشگاه هاروارد، در بیانیه‌ای گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که زندگی خود را بر اساس استاندارد‌های اخلاقی بالا می‌گذرانند، خطر ابتلا به افسردگی کمتری دارند.

آن‌ها همچنین معتقدند استفاده از نقاط قوت یک شخصیت اخلاقی برای کمک به دیگران ممکن است برای سلامت جسمانی فرد مفید باشد.

محققان که یافته‌های خود را در مجله روان‌پزشکی اجتماعی و اپیدمیولوژی روان‌پزشکی منتشر کردند، داده‌هایی را مبتنی بر نظرسنجی‌ها و گزارشات بیمه سلامت ۱۲۰۹ شرکت‌کننده در مطالعه جمع‌آوری کردند.

برای قضاوت در مورد «قطب‌نمای اخلاقی» از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا احساس می‌کنند همیشه می‌دانند چه کاری باید انجام دهند؟

از آن‌ها همچنین این سؤالات پرسیده شد: «من حاضرم از مشکلات عبور کنم تا کار درست را انجام دهم» و «هر وقت ممکن است از لذت‌های شخصی دست می‌کشم تا به جای آن کار خوبی انجام دهم».

آن‌ها دریافتند افرادی که نمرات بالایی را روی قطب نمای اخلاقی خود کسب کردند تا ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

محققان همچنین ارتباط واضحی بین میزان اضطراب و تمایل یک فرد برای به تاخیر انداختن شادی در حال حاضر برای دریافت نتیجه مثبت‌تر در آینده پیدا کردند.

افرادی که نمرات بالاتری را در مقیاس‌ها کسب کردند، بسته به نحوه امتیازدهی، کمتر به بیماری قلبی مبتلا شدند.

منبع: دیلی میل

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا