«خانه خلاق سعدالسلطنه» در قزوین افتتاح شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: قزوین دارای قدمت بسیار بالایی در صنایع دستی است اما آثار بسیار ارزشمند آن در معرض نابودی قرار دارد که خانه های خلاق می تواند توسط خود مردم این صنایع دستی را دوباره احیا و بازآفرینی کرده و به زندگی مردم بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سورنا ستاری روز شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح خانه خلاق و نوآوری استان قزوین اظهار کرد: معمولاً در سفرهای استانی رئیس جمهور راه‌اندازی حدود پنج خانه خلاق تصویب می‌شود. راه‌اندازی خانه‌های خلاق در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تعریف شده و این موضوعات جدید در حوزه کارآفرینی ما معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه افتتاح خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه شروع این حرکت در استان قزوین است، گفت: قزوین دارای قدمت بسیار بالایی در صنایع دستی است اما آثار بسیار ارزشمند آن در معرض نابودی قرار دارد که خانه‌های خلاق می‌تواند توسط خود مردم این صنایع دستی را دوباره احیا و بازآفرینی کرده و به زندگی مردم بازگرداند.

وی تصریح کرد: در خانه‌های نوآوری، ایده‌های خلاقانه و جدید برای نفوذ به بدنه تاریخ و صنایع دستی شناسایی و ارائه می‌شود تا به مرحله اجرا درآید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: امیدواریم تکنولوژی به این موضوع کمک کند؛ به‌ویژه در حوزه آی‌سی‌تی بسیاری از این صنایع قابلیت به‌روزرسانی را دارند تا در نهایت در دسترس مردم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در فضای اشتراکی «خانه خلاق سعدالسلطنه» حدود ۲۰ شرکت و هسته مستقل می‌توانند مستقر شده و فعالیت کنند.

ستاری خاطرنشان کرد: استان قزوین پتانسیل‌ زیادی در عرصه‌های مختلف از جمله گردشگری و صنایع هنری دارد و افراد زیادی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق درخواست حمایت دارند که با همکاری مسئولان استان می‌توان بستر فعالیت آن‌ها را مهیا کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا