علیرضا منادی‌سفیدان: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روان‌شناسی و مشاوره را پیگیری خواهم کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قول پیگیری برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره را داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از ایسنا، علیرضا منادی سفیدان در نخستین همایش ملی آسیب شناسی روانی و مداخلات روانی- اجتماعی دوران کرونا، در پاسخ به سوالی درباره چرایی بیمه نشدن خدمات روانشناسی و مشاوره علیرغم تصریح این امر در بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: بیمه کردن هر چیزی اعم از  خدمات روانشناسی باید برای بیمه گذار سودی داشته باشد. با این وجود اگر بخواهیم خدمات روانشناسی که تمام ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور می‌توانند برای دریافت این خدمات به روانشناسان مراجعه کنند را بیمه کنیم؛ دولت ورشکسته می‌شود.

وی در عین حال قول پیگیری برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمات را داد و خطاب به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: این امر را پیگیری خواهیم کرد. چارچوبی را برای این امر مشخص کنید که قابل اندازه گیری کمی باشد. این امکان وجود دارد که در قانون برنامه هفتم توسعه این امر محقق و بخش محدودی بیمه شود. اعتقاد دارم همه جای ایران باید مطب های روانشناسی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به تاسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک اشاره و تصریح کرد: پیش از این مهدکودک ها که به پرورش کودکان صفر تا شش ساله مشغول هستند زیر نظرسازمان بهزیستی بودند. طی این سال‌ها کوته بینانه از این مساله غفلت شده بود. ما سازمان ملی تعلیم و تربیت را راه اندازی کردیم تا مهدهای کودک به دامن وزارت آموزش و پرورش بازگردد.

منادی همچنین به لایحه رتبه بندی معلمان نیز اشاره و اظهار کرد: هدف این قانون افزایش کیفیت آموزش و ارتقای منزلت معلم بود. برای تصویب این قانون خیلی مقاومت وجود داشت، با این حال تصویب شد و هفته گذشته درحدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان به معلمان پول داده شد و هر معلم علی الحساب ۸ تا ۱۵ میلیون تومان پول دریافت کرد و بین ۲ میلیون تا ۵ میلیون تومان حقوق معلم‌ها افزایش یافت. این امر عنصر رقابت را به آموزش و پرورش وارد کرد. معلمان را از کارمندی خارج کردیم و دیگر معلمان مثل کارمندان از فصل دهم حقوق نمی گیرند.

همچنین ئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی نیازمند کار کارشناسی در کارگروه‌های مجلس هستیم، گفت: اگر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور کار تحقیقاتی و علمی خود در این زمینه را به ما ارائه دهد و در این مسیر ما را همراهی کند، می‌توان این موضوع را پیگیری کرد.

مهدی عیسی زاده در دومین روز از نخستین همایش ملی “آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی” در پاسخ به درخواست رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در خصوص اجرای بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره، اظهار کرد: در حال حاضر وقت کار کارشناسی بر روی این موضوع است چراکه آذرماه بودجه می‌رسد و در دی ماه نمی‌توان برای بررسی بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره کاری کرد.

وی با بیان اینکه بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره باید در ردیف سر فصل های بودجه به طور دقیق و با کار کارشناسی گنجانده شود، تصریح کرد: بنده به عنوان خادمی در کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص بررسی بیمه‌های پایه  و سرفصل آن در بودجه ۱۴۰۲ با همکاری رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام آمادگی می‌کنم. آنجه مربوط به حوزه ما است را حتما پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی نیازمند کار کارشناسی در کارگروه‌های مجلس هستیم، گفت: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال جمع بندی است و اگر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور کار تحقیقاتی و علمی خود در این زمینه را به ما ارائه دهد و در این مسیر ما را همراهی کند، می‌توان این موضوع را پیگیری کرد.

وی، روانشناسان را افرادی توصیف کرد که “تسخیر ذهن” مراجعان در دست آنها است و خطاب به روانشناسان ادامه داد: امروزه کلید ذهن‌ها در دست شما است. امروزه در سطح جامعه احساس می‌شود عزت نفس‌ها پایمال شده و اعتماد به نفس‌ها از بین رفته است، به راحتی افراد آنچه نباید بگویند را می‌گویند و شخصیت‌ها آسیب دیده است، درمان این امر در دست شما است. ما در کمیسیون اجتماعی مجلس از شما عزیزان این انتظار را داریم که در این راستا قدمی بردارید.

عیسی زاده با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و اثرات آن بر کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: پیش از کرونا پرهیز می‌کردیم که گوشی را در اختیار بچه‌ها قرار دهیم اما کرونا ما را وادار کرد گوشی را با اینترنت کامل در اختیار بچه‌ها قرار دهیم و احساس می‌شود در آینده با این موضوع گرفتار هستیم.

برای مشاهده اخبار اختصاصی این همایش اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه اخبار مربوط به سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا