علی خیرالدین: بودجه معاونت فناوری برای کارآفرینی صرف می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: بودجه این معاونت اندک است، اما به هیچ عنوان آن را برای تملک و ساختمان خرج نمی‌کنیم بلکه از هر کسی که برنامه کار آفرینی داشته باشد حمایت می کنیم .

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: ماده ۳۸ قانون حمایت از دانش‌بنیان می‌گوید که وزارت علوم مجاز است در چارچوب قانون و مقررات نسبت به جذب و بکارگیری ۳۰۰ متخصص اقدام کند. 

وی افزود: در حال پیگیری دریافت مجوز برای جذب ۳۰۰ نیروی متخصص برای فعالیت در پارک‌های علم و فناوری هستیم و طبق قانون هم سازمان برنامه و بودجه باید در چارچوب قوانین و مقررات، منابع و بودجه لازم را تامین کند. 

خیرالدین تصریح کرد: بند “ت” ماده ۶ به وزارت علوم و وزارت بهداشت اجازه تاسیس پردیس‌های علم و فناوری را داده که آن‌ها را ایجاد کرده ایم و آن‌ها مراکز رشدی هستند که موافقت اولیه آن‌ها را داشته ایم. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی ادامه داد: موافقت اولیه یک پارک علم و فناوری تخصصی و دانشگاه جامع امام حسین را داده ایم لذا سیاست ما این است که پارک‌های علم و فناوری زیاد نشوند،  اما افزایش پارک‌های علم و فناوری خصوصی به نفع ماست.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: برای تاسیس مراکز رشد باید مسیر معاونت فناوری، هیات امنا و شورای گسترش آموزش عالی طی شود و معاونت در حدود یک هفته شرایط  را بررسی و در صورت تایید مجوز مقدماتی را می دهد. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا