دومین استاپ‌موشن؛ رویداد ویژه استعدادیابی و مشارکت نوجوانان برگزار شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن در حوزه هنری برگزار و در این آیین بر استعدادیابی، کنشگری و لزوم مشارکت نوجوانان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد ملی استاپ موشن؛ مسیر رشد و رقابت نوجوانان، دوشنبه (۱۴ شهریور) با حضور سجاد عباسی معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امیررضا مافی رئیس مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره و محسن مشرقی دبیر این رویداد در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان در این نشست با بیان رویکردهای این نهاد اظهارداشت: حوزه هنری کودک و نوجوان به دنبال استعدادیابی در میان نوجوانان است و رویداد ملی استاپ‌موشن یکی از این مسیرهاست.

عباسی با اشاره به اهمیت دوره نوجوانی گفت: باید زمینه رشد نوجوانان را فراهم کنیم و مانع رشد آنان نباشیم، مساله‌محوری را باید در میان نوجوانان پرورش دهیم؛ آنان امروزه مصرف‌کننده هستند در حالی که باید کنشگر و تولیدکننده باشند و رویداد استاپ‌موشن نیز با رشد و کارورزی تطبیق دارد.

وی مستعدپروری را یکی دیگر از رویکردهای حوزه هنری کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: رویداد استاپ موشن به‌ عنوان فرصتی برای حضور نوجوانان مستعد است و آنان را توانمند می‌کند. همچنین تنوع‌بخشی به سبد مصرف کودکان و نوجوانان یکی دیگر از اهداف این نهاد است که بخشی از این تنوع‌بخشی را می‌توانیم با کمک آنان انجام بدهیم.

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان بیان کرد: رویداد ملی استاپ‌موشن امسال براساس رویکرد سیاست فراتهرانی به طور مشخص در استان‌های منتخب به صورت منطقه‌ای فعال خواهد شد، این موضوع نیز نیازمند این است که هنرمندان در مناطق خود فعال شوند و این روایت تک بُعدی را تغییر دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: زبده‌ترین هنرمندان از سراسر ایران هستند و صرفاً محدود به تهران نیستند. یکی از مهمترین اقدامات ما در مسیر برگزاری رویداد ملی استاپ موشن توجه به استان‌هاست تا نوجوانان را در استان‌ها شناسایی کنیم.

رویداد ملی استاپ‌موشن، مسیری برای مشارکت نوجوانان است

رئیس مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره نیز در این نشست اظهارداشت: استاپ‌موشن به‌ عنوان یکی از گونه‌هایی است که ذیل انیمیشن تعریف می‌شود، مرکز انیمیشن حوزه هنری تاکید دارد این گونه در سراسر کشور فعال شود. همچنین کودکان و نوجوانان سهم زیادی از مخاطبان را دارند و توجه ما به این طیف باعث می‌شود همکاری ما با حوزه هنری کودک و نوجوان بیشتر شود.

مافی گفت: تکنیک استاپ‌موشن به عنوان بهانه‌ای برای حضور و مشارکت نوجوانان است و در تلاش هستیم که این رویداد را در سطح ملی برگزار کنیم. همچنین مسیر این رویداد یک مسیر تربیتی است و موجب رشد و تعالی کودکان و نوجوانان خواهد بود.

وی افزود: بستری را فراهم خواهیم کرد که در آن رقابت به معنای عام، مفهوم ندارد بلکه به آن معناست که نوجوانان با توانایی خود اثری را خلق و با جهان اطراف خود ارتباط برقرار کند و اگر به این نقطه برسیم به کمال مطلوب خود دست پیدا کرده‌ایم.

رئیس مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره بیان کرد: ما نمی‌خواهیم یک جشنواره برگزار کنیم بلکه یک مسیر را برای مشارکت کودکان و نوجوانان هموار می‌کنیم از همین رو در شورای سیاستگذاری اتفاق نظر داشتیم که نقطه مغفول، همین مسیرسازی و مسیریابی است.

راه‌اندازی بخش بازارگاه در رویداد ملی استاپ‌موشن

دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن نیز در این نشست اظهارداشت: ما یک جشنواره نیستیم به همین دلیل «رویداد ملی استاپ موشن» را برگزیدیم. مخاطبان این رویداد نوجوانان دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان دوره متوسطه هستند حتی کسانی که تاکنون انیمیشن و استاپ‌موشنی تولید نکرده‌اند، مخاطب این رویداد هستند، نگاه ما رو به آینده است و آینده را در دستان این نوجوانان می‌بینیم‌.

مشرقی گفت: دوره نوجوانی، زمان شکفتن خلاقیت است و شرکت در رویدادی همچون استاپ‌موشن باعث بروز خلاقیت آنان می‌شود. رشد و تربیت نیروی انسانی از رویکردهای این رویداد است، معمولاً در جشنواره‌ها، فراخوان دریافت آثار منتشر شده و محصول نهایی مورد توجه قرار می‌گیرد اما در رویداد استاپ‌موشن مهم این است که نوجوانان این مسیر را آغاز کنند. 

وی افزود: براین اساس از فردی که تازه وارد این مسیر شده توقع دریافت آثار باکیفیت نداریم و از افرادی که تاکنون اثری تولید نکرده‌اند هم دعوت می‌کنیم در این رویداد شرکت کنند.

دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن بیان کرد: توجه ما به مسیر رشد نوجوانان است و به آنان فرصت و جسارت آغاز کردن را می‌دهیم. در رویداد استاپ‌موشن یک مسیر ادامه‌دار طراحی کرده‌ایم و در تلاشیم که پایان آن به یک بازار مستمر متصل شود.

مشرقی، هم‌آموزی، تعامل، کار تیمی، رشد مخاطب و بازی‌وارسازی را از دیگر اهداف رویداد استاپ‌موشن برشمرد و گفت: در تلاش هستیم در این رویداد نوجوانان از سمت مصرف‌کننده منفعل به سمت تولیدکننده فعال سوق پیدا کنند و در آینده صاحب استودیو انیمیشن‌سازی شوند. 

وی با اشاره به بخش بازارگاه در رویداد ملی استاپ‌موشن افزود: این بخش برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و یک حلقه وصل میان نوجوانان و مشتریان استاپ‌موشن خواهد بود، در همین بخش نوجوانان با یکدیگر رقابت هم دارند؛ ممکن است یک پروژه را چند گروه برعهده بگیرند و بهترین‌ها انتخاب شوند.

دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن بیان کرد: اگر بتوانیم مدل موفقی را در این بخش طراحی کنیم و به ایده‌آل خود دست یابیم، می‌توانیم این بخش را به حوزه‌های دیگر هم مرتبط کنیم، این کار باعث می‌شود یک نهضت تولید محتوا رخ دهد. همچنین وب‌سایتی برای رویداد استاپ‌موشن راه‌اندازی خواهد شد.

مشرقی اظهارداشت: براساس توجه به استان‌ها، این رویداد در مشهد، تهران، اصفهان، قزوین، کاشان و براساس توجه به مناطق محروم، در جازموریان در جنوب کرمان برگزار می‌شود و مرحله پایانی و اختتامیه دومین رویداد ملی استاپ‌موشن تولید یک اثر توسط همه برگزیدگان به صورت تیمی خواهد بود.

در پایان این نشست با حضور جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ‌موشن از پوستر این رویداد رونمایی شد، امیررضا مافی، بهنام بهادری، شعیب حسینی مقدم، سیدمجتبی موسوی و محسن مشرقی اعضای شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ‌موشن هستند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا