مهدی کاظمی: ارتقای مهارت و کارآفرینی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای مهارت و کارآفرینی در بین دانش‌آموزان با توجه به نامگذاری امسال به ” تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین” در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مهدی کاظمی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در سالن همایش نگین اصفهان افزود: برگزاری این جشنواره در راستای پرداختن به رویکرد مهارتی در مدارس و استعدادیابی دانش‌آموزان و شناسایی افراد خلاق در این زمینه است.

وی اظهار داشت: بر این اساس یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی مولد است که برای تحقق این هدف تامین و تجهیز نیازهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان پژوهشگر در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر بدنبال داشتن ایرانی مقتدر و قوی هستیم باید به عرصه علم و پژوهش بهای بیشتری داده و از فرصت‌های موجود بیشترین بهره برده شود.

وی با بیان اینکه اکنون در گام دوم انقلاب هستیم و مهم‌ترین عامل آن تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند است، گفت: تربیت نیروی‌های موفق و خلاق در عرصه علمی کشور در کنار سایر ساحت‌های مدنظر سند تحول بنیادین با محوریت ساحت اعتقادی و عبادی، زمینه‌ساز رشد کشور خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در این زمینه معاونت آموزش متوسطه با فراهم کردن فرصت مناسبی همانند جشنواره نوجوان خوارزمی به شناسایی استعدادهای برتر علمی و پژوهشی در سراسر کشور می‌پردازد و بدنبال تبدیل آموخته‌های دانش‌آموزان به محصول جدید یا خلق ایده‌ است.

وی تصریح کرد: بنا به تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب، باید از ظرفیت دانش‌آموزان برای عبور از مرزهای جهانی و ایجاد تمدن نوین اسلامی بیش از پیش بهره گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: با تشکیل جوامع یادگیری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.

هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی  از ۱۴ شهریور با حضور بالغ بر ۵۲۳ دانش آموز دختر و پسر برگزیده در مرحله کشوری در اردوگاه شهید بهشتی واقع در باغ ابریشم و باغ علمی و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.

این جشنواره  در ۹ رشته شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌ها و مسابقات آزمایشگاهی، بازارچه‌های کسب‌وکار دانش‌آموزی، ریاضیات، دست سازه، پژوهش، برنامه‌نویسی و مناظره علمی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای نهفته دانش‌آموزان در سنین نوجوانی برپا شد و امروز با تقدیر از شرکت کنندگان پایان یافت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا