درباره برگزاری برنامه‌های هنری در نمایشگاه هفته ملی کودک

انتشارات موفقیت‌شناسی

نمایشگاه هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، این نمایشگاه همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک از ۹ صبح روز شنبه ۱۶ مهر آغاز به کار می‌کند.

در غرفه معاونت تولید کانون پرورش فکری برای این نمایشگاه از سوی امور سینمایی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است. این برنامه‌ها عبارتند از: استقرار دکور انیمیشن استاپ‌موشن (ایستانما) و آموزش فیلم‌برداری و ساخت انیمیشن (ساعت ۱۱:۳۰)، استقرار میز صدا برای ضبط صدا با عنوان ضبط خاطره‌ها، استقرار واحد عکس، برای تهیه عکس و نمایش در سالن با عنوان کانون خانه من است و نمایش عروسک‌های نمدی کچه فیلم‌های تولید کانون در غرفه معاونت تولید (ساعت ۹ تا ۱۸).

اداره کل نظارت بر انتشارات کانون نیز نمایش مراحل تولید کتاب را در برنامه خود قرار داده است که شامل بخش‌های دریافت اثر، ویراستاری، حروفچینی، نمونه‌خوانی، تصویرگری، صفحه‌آرایی می‌شود و هر روز در غرفه انتشارات کانون برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه تصویرگری (ورک‌شاپ) تازه‌های انتشارات، حضور نویسندگان، شاعران و تصویرگران کتاب‌های تازه منتشر شده در غرفه انتشارات، پخش کتاب آوا در رادیو نمایشگاه و معرفی کتاب‌های کانون با شخصیت‌های عروسکی از دیگر برنامه‌های روزانه انتشارات کانون پرورش فکری است.

همچنین مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی، کارگاه (کودک، مادر، عروسک) را هر روز در غرفه معاونت تولید کانون برگزار می‌کند.

میز بازی بندک، میز بازی سازه هندسی، میز بازی‌های رومیزی سیمرغ، طوطی و بقال و هفت گنبد، میز بازی معمایی (معماهای فلزی و بند در بند و…) از ساعت ۹ تا ۱۸ هم از برنامه‌هایی است که مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون تدارک دیده است.

همچنین اجرای مسابقه جدول کلمات متقاطع، لغات انگلیسی، نقاشی برای کودکان، شعرخوانی زبان‌آموزان و بازی رایانه‌ای در غرفه کانون زبان ایران برگزار خواهد شد.

کانون استان تهران نیز در این نمایشگاه به معرفی فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازد.

عرضه محصولات با تخفیف ۲۰ درصدی از سوی مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

علاوه بر کانون پرورش فکری، سازمان‌های دیگر شامل معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران، اداره محیط زیست تهران، بنیاد رودکی برج آزادی و اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز در نمایشگاه هفته ملی کودک غرفه دارند و فعالیت‌های متنوعی را اجرا خواهند کرد.

رونمایی از مجموعه سه جلدی پیامبر مهربانی تالیف مصطفی خرامان، ویژه‌برنامه‌های نمایش‌های صحنه‌ای شامل اجرای تئاتر، قصه‌نمایش، نقالی، مسابقه، بازی و… در بخش استیج نمایشگاه هفته ملی کودک، اجرای ویژه‌برنامه مقابل در ورودی مرکز تولید تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران، برگزاری نشست‌های تخصصی، دیدار نویسندگان، شاعران، تصویرگران کتاب‌های تازه منتشر شده کانون با مخاطبان، معرفی کتاب‌های کانون با شخصیت‌های عروسکی و آموزش عروسک‌سازی بخش‌هایی از برنامه‌هایی است که در طول هفته کودک برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های نمایش‌های صحنه‌ای شامل اجرای تئاتر، قصه‌نمایش، نقالی، مسابقه، بازی و… در بخش صحنه‌ای نمایشگاه هفته ملی کودک برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

نمایشگاه هفته ملی کودک ۱۶ تا ۲۲ مهرماه ساعت ۹ تا ۱۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

آغاز هفته ملی کودک همزمان با برپایی نمایشگاه

برنامه‌های هفته ملی کودک در روز شنبه ۱۶ مهر در فضای نمایشگاهی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری آغاز می‌شود.

 این برنامه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

قرائت قرآن توسط قاری کودک، پخش سرود کانون، نمایش عروسکی، ارائه پیام مدیرعامل، خوانش بیانیه روز جهانی کودک، قصه‌گویی، بازی‌های روی صحنه با مشارکت بچه‌ها، اجرای یک نمایش صحنه‌ای و ارائه توضیح‌هایی درباره برنامه‌های هفته ملی کودک از بخش‌های متنوع برنامه آغازین است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا