صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی ایجاد می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

از این پس به سازمان بهزیستی اجازه ایجاد صندوق تضمین برای ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان با هدف روان سازی و مرتفع نمودن مشکل ضمانت داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، نخستین جلسه هم اندیشی و هم افزایی در خصوص راه اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال گروه‌های هدف سازمان بهزیستی، با حضور نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی، وزارت اقتصاد و دارایی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی صبح روز دوشنبه ۱۱ مهرماه جاری در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

با توجه به اینکه مددجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار؛ فرزندان تحت پوشش مستقل شده و…، در شرایطی هستند که توانمند سازی و اشتغال این افراد از طریق استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات دولتی قابل اجرا و پیگیری است، سازمان بهزیستی به عنوان متولی این افراد، به دنبال تسهیلگری و واسطه گری بین مددجویان بهزیستی و دولت است. به همین منظور بر اساس جز (۱) بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به سازمان بهزیستی اجازه ایجاد صندوق تضمین برای ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان به عنوان راه حل میانی با هدف روان سازی و مرتفع نمودن مشکل ضمانت و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت قانون داده شده است.

در جلسه مذکور مهمترین و مؤثرترین تجارب حاضرین در خصوص تشکیلات و سوابق صندوق‌های مشابه در دیگر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و استفاده از ظرفیت‌ها و مجوزهای قانونی و پشتوانه‌های ضمانتی و همچنین بهره گیری از زمینه‌های همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در راه اندازی صندوق پیشنهاد شد.

پس از بحث و تبادل اطلاعات مقرر شد مسائل حقوقی، امکان تعیین سرمایه، مسائل نظارتی دولتی، تدوین اساس نامه و رفع موانع تشکیل این صندوق نیز به عنوان موضوعات جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا