شبنم مقتدری: بیمه خدمات روان‌شناسی و مشاوره یك ضرورت است

انتشارات موفقیت‌شناسی

مقتدری موضوع بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره را ضروری دانست و گفت: در ابتدای دوران همه‌گیری كرونا آسیب‌های جدی به سلامت روانی افراد وارد شد و نبود بیمه خدمات روان‌شناسی و مشاوره كاملاً احساس شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از رادیو گفت‌و‌گو، شبنم مقتدری روان درمانگر و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به مناسبت هفته جهانی بهداشت و سلامت روان با اشاره به نقش كلیدی رسانه در ارتقای سلامت روان افراد گفت: هدف كلی از این اختصاص هفته به موضوع بهداشت روان، افزایش آگاهی افراد در این زمینه و حمایت بیشتر از سلامت روان است.

وی افزود: اگر سلامت روان افراد ارتقا پیدا كند فكر و رفتار و گفتار نیز تغییر می‌كند اما اگر فكر افراد نامعقول و غیرمنطقی باشد تبعاً احساس نامعقول و رفتار و هیجان نادرست را در پی خواهد داشت.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهاركرد: یكی از مشكلات اصلی در بین مراجعین ما فقدان مهارت‌های ارتباطی و گوش نكردن حرف‌های طرف مقابل اعم از والدین و زوجین است درصورتیكه این موضوع تأثیرات منفی زیادی بر سطح ارتباطات زندگی افراد خواهد گذاشت.

این روان درمانگر افزود: برخی افراد فكر می‌كنند اگر سكوت كنند و حرف‌ها و درخواست‌های خود را به طرف مقابل نگویند شیوه درستی را انتخاب كردند درصورتی‌كه این روش به هیچ‌وجه درست نیست.

مقتدری گفت: از طرف دیگر مثلاً همسرمان رفتاری كرده كه ما عصبانی شدیم. اگر در چنین شرایطی بیشتر از اینكه به نقش خودمان در این قضیه فكر كنیم و انگشت اتهام را به طرف مقابل بگیریم و بگوییم كه فرد مقابل من را عصبانی كرد باید رفتار خودمان را هم در نظر بگیریم و با بكارگیری مهارت‌های زندگی موضوع را حل كنیم.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یادآورشد: مدیریت استرس و افزایش قدرت تاب آوری كیفیت زندگی را به شدت افزایش می‌دهد.

وی موضوع بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره را ضروری دانست و گفت: در ابتدای دوران همه گیری كرونا آسیب‌های جدی به سلامت روانی افراد وارد شد و نبود بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره كاملاً احساس شد.

مقتدری در رادیو گفت وگو تأكید كرد: قدم اول در هر تغییری آگاهی است چراكه آگاهی افراد نسبت به هیجانات خود و تشخیص درست مشكل توسط یك متخصص می‌تواند به بهبود سلامت روان افراد كمك كند.

برای مطالعه مطالب بیشتر از شبنم مقتدری اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
رادیو گفت و گو

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا