۱۱ پروانه بهره برداری گردشگری در خوزستان صادر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ پروانه بهره‌برداری برای تأسیسات گردشگری در شهرستان‌های ایذه، دزفول و اهواز صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان محمدحسین ارسطوزاده با بیان اینکه ۹۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در خوزستان در دست احداث است افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه تاسیسات گردشگری، ۵۰ فقره موافقت اصولی ایجاد این تاسیسات طی ۶ ماه نخست امسال در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه سرمایه‌گذاری این اداره‌کل از یکم فروردین تا یکم مهرماه سال جاری اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده موافقت‌های اصولی صادرشده در استان برابر با سه‌هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال است و اشتغال پیش‌بینی شده برای این موافقت‌های اصولی ۶۳۴ نفر است.

ارسطوزاده ادامه داد: در این مدت، ۲۶ فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۶۳۵ نفر صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که گردشگری یکی از محورهای مهم و تاثیرگذار توسعه در مناطق مختلف جهان محسوب می‌شود گفت: گردشگری از اولویت‌های دولت‌ها برای رونق کسب و کارهای پایدار و محور اصلی اشتغال و کارآفرینی در راستای درآمد ارزی و رونق اقتصادی در مناطق مختلف از جمله روستاها است،

وی تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری تاسیسات گردشگری در حال ساخت استان را ۹۴ مورد با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۴۱هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال سه‌هزار و ۴۲۷ نفر عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها شامل هتل‌های یک تا پنج‌ستاره، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری، مرکز آب‌درمانی، مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه و مراکز سرگرمی ـ تفریحی هستند که برخی از آن‌ها در حال حاضر فعال و تعدادی نیز به دلایلی متوقف شده ‌اند.

ارسطوزاده یادآور شد: در ۶ ماه گذشته، میزان تسهیلات پرداختی در این بخش در استان خوزستان  ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری بود که از این ۱۰۰ طرح، ۲ طرح مربوط به بند الف تبصره ۱۸، یک مورد نیز مربوط به طرح اشتغال روستائی و ۹۷ مورد نیز مربوط به طرح‌های صنایع‌دستی بوده است.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا