پردیس‌های مشترک برای جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج ایجاد خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پردیس‌های مشترک با کشورهای همسایه در راستای جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا،  «دکتر علی خیرالدین»، یکی از پتانسیل‌ها پارک‌های علم و فناوری را جذب نخبگان خارج از کشور دانست و افزود: ما در راستای تحقق این هدف یکسری از فعالیت‌ها را در حوزه بین المللی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ایجاد پردیس‌های مشترک با کشورهای همسایه را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد و یادآور شد: راه اندازی این پردیس‌های مشترک به نمایندگی از پارک‌های علم و فناوری در حال پیگیری است تا بستر مناسبی برای جذب نخبگان باشد.

خیرالدین خاطر نشان کرد: یکی از این پردیس‌های مشترک شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با همکاری کشور بوسنی و همچنین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با شانگهای چین دفتر تعاملات بین‌المللی را ایجاد کردند تا این کشورها فضایی را در کشور خودشان به پارک‌های ایران همکار اختصاص دهند.

معاون فناوری وزیر علوم اظهار کرد: از سوی دیگر ما نیز فضایی را در تبریز به طرف‌ خارجی اختصاص داده‌ایم تا هم زمینه‌ای برای تبادل شرکت‌ها باشد و هم زمینه‌ای برای جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور باشد.

وی در خصوص جبران متضرر شدن شرکت‌های فناور از اختلال در اینترنت، تاکید کرد: این مساله در حال بررسی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا